SusieQ Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Hvor gammel må ungdommene være før det er greit at de sover i samme seng som kjæresten sin hjemme hos dere??
Gjest ->>- Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Kommer an på. Seksten om kjæresten er av motsatt kjønn, tror jeg. Vi er ikke helt der ennå, og det er godt mulig det blir en feit, hårete kamel.
Poteto Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 over 16. og kjendt hverandre/vore sammen over 2 mnd og eg skal hilse på han men det sier eg nå, og det er over 15 år til mi er 16.. men det var "regelen" hos oss..
julenissen Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 16, men heldigvis er det lenge til. Kommer til å være åpen om at jeg er klar over at de kan ha sex andre steder dersom det ønsker det, men at under mitt tak, når jeg er hjemme, når jeg har ansvaret, ønsker jeg å forholde meg til den seksuelle lavalderen som er ...16år.
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 16? Syns jeg da.. Kommer an på situasjonen og;) Hadde ikke latt min 16 årige datter ha en type på 20 på overnatting f.eks. Men hvis de er like gamle syns jeg de kan være 16
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 13 hvis hun vil, 14 hvis hun vil - 22 hvis hun vil. Hennes valg - koselig å sove sammen:)
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Det har jeg ikke tatt stilling til ennå. Vi får se når tiden kommer tenker jeg.
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 27. februar 2008 #8 Skrevet 27. februar 2008 Enig med Legøya og Thalie;) Må hvertfall ha hilst!!
SusieQ Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. februar 2008 godt å se at det ikke er bare meg som er prippen når jeg nekter 15 åringen å sove i samme seng som hennes 18årige kjæreste
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #10 Skrevet 27. februar 2008 Hjemme hos oss var det 18 år, om det var avtalt. Mamma og pappa var jo klar over at vi hadde sex, men ville ikke at vi skulle få et for nært forhold i altfor ung alder. Hadde vel litt mange venninner som ble for involvert i svigerfamilier og levde som 30 åringer ved 16 årsalderen. Vet ikke hvor jeg setter grensen selv.
julenissen Skrevet 27. februar 2008 #11 Skrevet 27. februar 2008 Tuller du??? Så du synest at det er greit å legitimere at et barn på 13 har sex? Å indirekte fortelle at det er helt ok. Greit nok at det finnes 13åringer som har sex, jeg er ikke så naiv, men jeg vil aldrig "si" til den 13åringen at det er ok, for det synest jeg faktisk ikke at det er. For å ha sex bør man også være moden for konsekvensene av sex, kom kan være både graviditet og sykdomer.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. februar 2008 #13 Skrevet 27. februar 2008 jeg syns det er vanskelig og ta stilling til. kommer jo ann på så mye. men er enig i at det sikkert blir en stor kamel og svelge
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #14 Skrevet 27. februar 2008 Ja, fordi jeg stoler på min egen datter - og skulle ønske mine egne foreldre hadde gjort det. Sex har mange andre steder. Klart jeg vil fraråde henne fra å ha det så tidlig - men det er trossalt ikke noe jeg kan styre. Ser heller at hun har det i mitt hjem, fremfor et sted hvor jeg ikke vet hvor hun er - eller hvem hun er med.
Sånn kan det gå Skrevet 27. februar 2008 #15 Skrevet 27. februar 2008 Her i huset flytter ungdommene ut for videre skolegang det året de fyller 17, så om de kommer hjem med kjæreste på besøk etter den tid er det ok, men ikke før.
trønderbærta :) Skrevet 27. februar 2008 #16 Skrevet 27. februar 2008 når de er klar for det og vi har hilst. men helst ikke noe før de er 16. alt kommer jo an på situasjonen. husk har de tenkt å ha sex så gjør de det enten de sover sammen om natta eller ei.
SusieQ Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #17 Skrevet 27. februar 2008 Joda, er klar over det. Har pratet med henne om det og prevasjon og sånt. Vet hun har sex for det har hun fortalt selv. Men jeg syns det blir noe annet å legitimere det ved å legge de i samme seng når de er her (bor hos mor når det er skole, men er mye hos oss når hun har fri. Der er det helt greit at de sover sammen)
Sånn kan det gå Skrevet 27. februar 2008 #18 Skrevet 27. februar 2008 Om noen av døtrene mine har en eldre kjæreste før hun er over den seksuelle lavalder vil jeg faktisk gi han klar beskjed om at om de har sex før hun er 16 anmelder jeg han.
SusieQ Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #19 Skrevet 27. februar 2008 Ikke så lett når mor til jenta lar de sove i samme seng og syns alt er helt greit....
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #20 Skrevet 27. februar 2008 Vi hadde aldri en regel for det, men jeg var ca 16,5 år når jeg "turte" å ha han her hjemme, spurte liksom ikke mamma og pappa først. Ikke for å skremme dere mødre, men dere ser hvordan det gikk med meg:P Men det var jo heller ikke sånn at vi hadde sex hver natt heller da, bare fordi det var koseligere å komme hjem fra fest, og sovne sammen, og å vokne sammen også Men dere kjenner jo barna deres best selv da;)
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 27. februar 2008 #21 Skrevet 27. februar 2008 Jeg hadde kjæresten min på overnatting fra jeg var 14. Vi hadde ikke sex selv om vi sov i samme seng. Lå bare å holdt rundt hverandre og snakket; ååå, det var tider det;-) Mamma stolte på meg og kjæresten min, vi hadde vert sammen i ett år da. Om jeg kommer til å stole så blindt på mine barn er en annen ting....
Monajenten Skrevet 27. februar 2008 #22 Skrevet 27. februar 2008 Syns egentlig situasjonen hos dere blir litt spesiell. Hva sier far? Hvis moren til denne jenten godtar det, så syns jeg det blir litt dumt at du lar være. (kommer også litt an på hvor lenge de har vært sammen.) Har de vært sammen i noen mnd, så syns jeg de bør få lov. Jeg bor ikke med faren til min datter, og om jeg hadde gitt henne tillatelse til noe, og stemor nektet henne det, tror jeg ikke hun hadde kommet så høyt opp på favorittlisten. Selvfølgelig er det spesielt når det gjelder sex, men de er jo kjærester. Syns det er enormt drøyt som en annen sa, å si til gutten at han blir anmeldt om han prøver seg. Snakk om å gjøre seg til svigermor fra helvete ved første øyeblikk. Jeg hadde forøvrig min første kjæreste på overnatting da jeg var 15 år og han var 17. Vi hadde sex etter et par mnd. Mamma bare ordnet meg prevensjon. Man kan ikke fornekte at sånt skjer. Dessuten er det ikke bare gutten som har sex, men begge to.
* 5 om dagen * Skrevet 27. februar 2008 #23 Skrevet 27. februar 2008 dette har faktisk vært et tema hos oss i kveld...skal / skal ikke....det ble ikke noe av...hehe... nei, det har seg sånn at min sønn, som er straks 18, har en kjæreste på 14 1/2 og de ville hit, på overnatting...foreldrene hennes sa nei, og det synes jeg er ok...hadde ikke likt det selv... synes de må være 16 jeg da, men vet jo at de "har" seg,elv om de ikke sover sammen over natta, så blind går det ikke ann å bli. dessuten har jeg en sønn som sier absolutt alt til meg ( litt for mye noen ganger)mer enn en "gammel" mor trenger å vite....
camilla^ Skrevet 27. februar 2008 #24 Skrevet 27. februar 2008 Tror de skal få lov til å dele seng den dagen de kommer å spør om kjæresten kan sove over. Men får de da lov til det, skal de få en kjapp info om prevansjon.Jeg kommer nok til å bli en masete mor og stemor på dette området, de skal støtt og stadig få høre om kondom og hvorfor det er viktig å bruke.
(0_o) Skrevet 28. februar 2008 #25 Skrevet 28. februar 2008 åh, den dagen gruer jeg meg til kjenner jeg... Men jeg hadde nok latt sønnen min og kjæresten hans få sove sammen hvis begge var over 16 år og nogenlunde jevngamle;) Men jeg hadde kanskje prata med hennes foreldre om det på forhånd slik at jeg vet at de vet om det og at de også synes det er greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå