Gå til innhold

Sikkelig knipe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flyttet til ny plass for en stund siden. Var enda i permisjon med min yngste. Nå er tiden inne for å finne meg ny jobb. Fikk en jobb jeg har erfaring med fra før og vet hva går ut på. Startet på mandagen. Jeg har kontrakt til sommeren. Dagen etter jeg signerte kontrakten forandret de plutselig arbeidstidene. Jeg hadde hørt at de holdt på å lage en ny arbeidsplan, men hadde aldri drømt om at de forandret arbeidstidene. Jeg fikk valget mellom to skift, 0600-14 eller 13-21. For meg var det ikke mye valg, må nok ta tidlig skiftet. Dvs at jeg må stå opp kl 05!! Jeg har behov for mye søvn så da må jeg legge meg kl 20-21. Min mann er ferdig på jobb kl 17-1730. Dvs at vi nesten ikke får se hverandre i det hele tatt. Jeg har oppsigelses tid på 14 dager, men synes det er så vanvittig ubehagelig å måtte si opp etter så kort tid. Huff synes dette var såååå ekkelt... Ikke har jeg ny jobb å gå til, men har lagt av litt penger så vi klarer oss en stund. Hva mener dere?Er jeg urimelig kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inegn mulighet for at du kan få litt tilrettelakte skift nå i starten da? Til du kommer litt inn i "arbeids-modus" igjen?

Skrevet

Forstr godt at det mest ideelle ville vært å jobbe samtidig som mannen din, slik at dere fikk mest mulig tid sammen - dere to - og sammen med barna. Det blir å få i pose og sekk, noe som av og til ikke blir tilfelle. I ditt tilfelle må du prioritere - dersom du virkelig vil ha denne jobbe, og ike ser noe andre jobbmuligheter med gunstigere arbeidstid... 9 timer søvn? Trenger du det? Dersom du legger deg kl 22, så får du 7 timer søvn... da får jo du og mannen litt tid sammen - og når du slutter så tidlig så får du jo masse masse tid sammen med barna. Har kanskje fri i helgene sammen da? Satse på å være mye sammen da - og hentet dere inn igjen!

Man må tilpasse seg - og finne de beste løsningene.. så ordner det nok seg.. jeg ville forsøkt en stund iallefall.. ingenting å tape på det vel...?

Skrevet

Vil bare si at ved så store forandringer i arbeidstidene skal du ha 1 mnd varsling før de kan settes igang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...