Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Hva/ hvordan leverer man avføringsprøve av barn? Jenta mi har hatt løs avføring lenge, jeg mistenker sterkt at hun har utviklet/ forverret melkeintoleranse. Har snakket med legen om dette mange ganger, men vi har funnet ut at vi ikke gjør mer med det, iom at symptomene er såpass sjelden og lite plagsom. Men de siste 4 ukene har ting forverret seg mye, utslett, diare osv I tillegg har det vært mange runder med omgangsyke i barnehagen, og en gutt (såvidt jeg vet, kanskje fler) har fått påvist e-coli gjennom avføringsprøve. (må nevne at det er en snill sort, da han ikke ble behandlet på noe vis, bare fulgt opp, og er i bhg som vanlig) Jeg trur fortsatt ikke det er det hun har, men vil levere inn prøve for å være sikker, sånn at vi kan begynne å utrede mer angående symptomene hennes. Men hvordan gjør jeg dette? Har en liten time å kjøre til legekontoret. Kjører jeg med fersk avføring, eller tester jeg hjemme på noe vis, for så å levere inn? Noen som har gjort dette?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Du tar en liten bit av avføringen og setter den i en pose eller glass. Du kan kanskje kjøpe et glass på apoteket. Så leverer du det på legekontoret. Hvis du bruker lang tid fra prøven er tatt så bør den stå i kjøleskape. Ring legekontoret og spørr om hvordan rutiner de har. Det er ikke alle legekontor som leverer prøver til sykehuset hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå