2gutter og ei jente:-) Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Skal pusse opp barnerom til ei jente som kommer i april. Skal ha panel på veggene, og tenkte å ha denne i lys farge, eggehvit e.l, Har en kommode og et skap jeg har tenkt å male lyyyys rosa. Resten av møblene, hylle, seng osv vil være i omtrent samme farge som veggen. Tenkte å få inn rosa i gardin , teppe o.l . Blir det for mye hvitt? Kanskje jeg bør ha veggen i rosa?? Uff, noen med råd eller tips??
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Jeg synes det høres veldig fint ut å male veggene i en nøytral og lys farge. Noe jeg synes har blitt veldig pent er hvordan samboeren min malte badet vårt - lys toscana på veggene og antikk hvit på lister og i taket. Det gir en god romfølelse og forskjellige nyanser av samme farge gjør seg veldig altså! Mitt tips til deg er å male veggene i for eksempel lys toscana og mal lister, tak og møbler i antikk hvit. Det blir veldig fint til rosa "tilbehør". Du kan jo male en rosa stripe eller lignende på møblene? Ser liksom for meg at du har lette lysrosa gardiner og sengetøy som matcher gardinene.. Og at du kjøper inn litt frittstående pynt i andre rosa nyanser og at du har en stripe (eller lignende) på møblene i en siste rosa nyanse. Hmmm.. Nå fikk jeg innmari lyst til å male jeg også =P Men vi kan ikke gjøre for mye på barnerommet enda, for vi vet ikke hvilket kjønn som ligger i magen min.. Men det som jeg beskrev over er akkurat slik jeg ser for meg barnerommet dersom vi får ei jente =)
2gutter og ei jente:-) Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2008 Tusen takk for flott svar! Jeg likte absolutt tipsene dine. Tror det kan bli penere dersom jeg maler kommoden og hyllen lys i stedet for rosa, så kan jeg ha rosa knotter:-) Morro dette med barnerom! Kos deg med oppusssing du også, når den tid kommer:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå