Krusemynthe Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Jepp. Hatt det siden uke 10..... Det kommer av hormonene dine, og er ikke (som jeg tidligere trodde) et resultat av at ungen trykker på magesekken e.l. Men når det kommer i tillegg.... Grøss!!
sekstisjuer Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Ja halsbrann kan komme når som helst, spørs hvor disponert du er for det. Jeg er til tider plaget med halsbrann når jeg ikke er gravid også, så jeg har hatt halsbrann fra dag en i svangerskapet. Selv om jeg følger alle råd i forhold til hva slags mat jeg kan spise etc., er det et stort problem for meg å bli kvitt halsbrannen. Det er ikke mange timene i løpet av et døgn at jeg ikke kjenner noen symtomer, og må si jeg begynner å bli småkvalm av alle typene med syrenøytraliserende. Håper du slipper å bli så plaget.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 ja det kan komme i første trimester. hos meg har det brukt å dukke opp en uke etter at kvalmen har gitt seg. sånn ca i uke 14. men nå er jeg i uke 19 i fjerde svangerskap, og har ikke fått det enda.?????? veldig rart.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 "NÅR får man det?" Da lurer jeg på: MÅ man få det?
Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 er vel ikke alle som har det..... jeg fikk det i går.... er nå i uke 18+2.... skikkelig pyton! så i dag er det ut å kjøpe gaviscon.... noen som vet om noe annet man kan ta mot halsbrann? det hjelper ikke å drikke melk...
L@boline Skrevet 1. mars 2008 #7 Skrevet 1. mars 2008 Jeg har så vidt begynt å få det nå i uke 15. Var veldig plaga sist. Men det er jo ikke alle som får det.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 Å ja da, jeg har hatt det fra dag 1!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #9 Skrevet 1. mars 2008 Må bare si at agurk og melk hjelper på meg i allefall..... Fikk det først i uke 8 ca, så blei det borte. Og det kom igjenn i uke 20.
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 1. mars 2008 #10 Skrevet 1. mars 2008 Jeg fikk halsbrann når jeg begynte å spise Omega3 tabl. Har måtte gi opp favoritt kryddere Piffi.... ALT for å slippe det.
Lille Luna Skrevet 2. mars 2008 #11 Skrevet 2. mars 2008 Jeg slet med halsbrann og sure oppstøt i 1 trimester og fram til ca uke 15. Men nå er jeg i uke 21 og det har forsvunnet.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #12 Skrevet 2. mars 2008 Jordmora her inne sa eg skulle prøve en bit rå potet. Det hjalp! Eg fikk halsbrann uke 10.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #13 Skrevet 2. mars 2008 Jeg har hatt litt halsbrann fra før, og tatt Link for det. Nå bytter jeg mellom Link og Gaviscon, bare sånn for variasjonens skyld
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #14 Skrevet 2. mars 2008 Har hatt det hele tiden..skal også sies at jeg har vært plaget med halsbrann før jeg ble gravid-gikk alltid med pepsiduo i veska;) Men jeg fikk et tips av ei venninne her om dagen. Skallet på agurken gjør visst at man får halsbrann, så nå har jeg begynt å skjære av skallet på agurken;) Det ble faktisk litt bedre da altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå