Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Alle gravide i Norge blir sjekket for dette. Det jobber tross alt folk på fødeavdelingen som skal bli ganske tilgriset av ditt blod, samt at barna til hiv-positive skal ha medisiner og oppfølging med blodprøver. Så ja det kan de.
Hilde :) Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 trodde ikke de hadde lov til å ta den testen uten samtykke.. men kan jammens ikke huske om legen min spurte meg sist gang.. husker bare de spurte meg om tillatelse de andre gangene....
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Det har de gjort på meg hver gang, uten å spørre, men syns helt ærlig ikke at det gjør noe egentlig. Burde vel egentlig vært obligatorisk syns jeg. Det er jo til sitt eget og barnets beste at man tar den og alle de andre prøvene da =) Hvis man sier at man ikke vil ta den, blir man behandlet som hiv-positiv under sv.skap og fødsel.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Hiv - test er valgfritt i dag. - Men syfilis screening er obligatorisk. Det er også obligatorisk med klamydia test om man er under 25 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå