Prinsesse Leah Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Hei Har bestilt time til konsultasjon selv, gleder meg. Hvordan opplevde dere selve operasjonen? Hva med tiden etterpå? Hva gjorde dere ift hus, barn, jobb? Jeg har forstått at en skal holde brystmuskelen i ro i ca to uker og holde armene inntil kroppen. Men hvordan løser en dette da ift barna og hva med jobb? Når gikk dere tilbake til jobb etterpå? En får ikke sykemelding (ikke så rart det, men..). Jeg klarer ikke helt å se for meg tiden etterpå. Vondt er så det får en regne med. Får spise smertestillende så det suser. Håper på svar.....
Prinsesse Leah Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #2 Skrevet 4. mars 2008 dytter Ingen som vil dele sine erfaringer?
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 jeg har tatt det, riktignok for 5 år siden, men jeg husker fortsatt hendelsen godt. Selve operasjonen gikk veldig fint, hadde det veldig moro med all morfinen (var våken). Etterpå var jeg også helt fin, og hadde planer om å reise på oslo city og titte i butikker på nye kule topper, som skulle passe mitt nye brystparti MEN...etter en times tid, for hvert sekund, ble det bare jxxxx og jxxxx.....jeg hadde fått med en pakke paralgin forte, og disse var tygd opp innen et døgn var over. Allikevel kunne jeg ikke reise meg opp av sofaen selv (du kan ikke stramme brystmusklene), så jeg måtte ha hjelp til hver minste ting i 3 dager. etter dette gikk det sånn halvveis, men jeg rullet fortsatt ut av sofaen for å slippe å stramme musklene. Jeg var avhengig av hjelp til ALT første 3 dagene, så disse dagene burde du ha fullstendig fri fra alt ihvertfall. og ha masse smertestillende innen rekkevidde. Resultatet er heller ikke helt som du sannsynligvis hadde ønsket det skulle bli de første månedene (!), for det tar tid før hevelsen går ned og brystene "legger seg" ned. Men, ikke få hetta over det jeg skrev da, det var verdt hver minste krone og hver eneste smerte! Lykke til:)
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Jeg tok i nov-06. Var våken under operasjon, gikk helt greit! Fikk bare noen valium i forkant for å roe meg på. Var der kl 0800 om morgenen og ble henta kl 1000. La inn 290 under muskel. Hadde aldri noe særlige smerter, største probl mitt var at jeg ikke kunne bruke brystmusklene (trene) på 6 uker, samt at en sku prøve å unngå å ta armene over hodet de første 2-3 ukene. Var stud da jeg tok inngrepet, så ifht jobb kan jeg ikke svare. Det spørs vel hva du arb med. Er ganske fornøyd. Men ikke 100%, ca 90% vil jeg si. da en kan se protesen/at det liksom er litt riflete på den ene puppen. Har ikke hjort noe med det da vi planlegger ett barn til, så får jeg se hvordan de ser ut etter endt amming da.. lykke til!!!)
Twintipp og himmelblå Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Operasjonen gikk veldig greit, var verre etterpå, hi hi. Neida, jeg ble utrolig kvalm av narkosen, og var det en ukes tid. Bortsett fra det gikk det veldig greit. Var såklart vondt, måtte rulle ut av sengen og ha hjelp til absolutt alt etterpå. Jeg begynte å støvsuge etter en uke, da gikk et sting opp:-O Så det lønner seg å ta det fullstendig med ro i 2 uker:) Men, hadde gjort det igjen og igjen, he he:) Er så absolutt verdt hver eneste krone og eneste vondt. Jeg tok det i ferien, trengte ihvertfall 2 uker. Masse lykke til:o) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå