Gå til innhold

Grysom.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at du er utdannet innen hudpleie eller noe innen det. Har du fått tørr hud/kvisete hud etter du ble gravid?

Jeg har fått supertørr hud i ansiktet, flekkvis.

Til daglig bruker jeg MD og Dermalogica fasial clenser. Srubben til MD. Dermalogica ansiktskrem,special smoothing creem og active moist.

Har masse kviser nå og nå og da veldig vonne byller. Huff fustrerende.

Drikker mye vann da jeg er tørst hele tiden. Trener 2-3 gang pr. uke.

Hva gjør jeg galt? Eller er dette bare hormonelt og pga. svangerskapet.

Føler meg bleik og rett og slett litt dradd i ansiktet.

Hadde en liten gravidglød for en stund siden, men den er som synket i jorden.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei er utdannet hudterapeut og massør:)

det er nok hormonene dine som har midlertidig forandret huden din. d jeg anbefaler er at du går over til å bruke facial clenser fra md. skin perfection gel på byllene/kvisene og bruker moister defense krem over. dette fordi at huden din trenger mer beskyttelse når du går gravid. dn blir tørrere og sprøere å hormonene klusser med talg produksjonen din. skin perfektion gel er betennelses hemende å er derfor veldig bra på hormonel acne:) sett di gamle produktene i kjøleskapet så vil di holde seg til etter fødselen:)

Skrevet

Er alt dette MD produkter?

Jeg har MD fasial clenser og MD skrubb hjemme

Er det slik at disse byllene og kvisene kommer av at huden er tørr?

Var plaget med dette før jeg ble gravid også. Har brukt MD i over et år.

Hvorfor får man "dårlig" hud når man er blitt voksen. Var ikke plaget i tenårene.

Skrevet

di kommer av at dn tørre hudn legger seg over hudporene dine . da får bakteriene nedi poren gode vekstvilkår å da får man kviser.

hudn din blir ekstra tørr å får høy celledelig når du er gravid. dette øker problemet.

man kan få dårlig hud som voksen på grunn av vanlige hormon forstyrrelser som på virker talg kanalene våre. typisk for di kvinner som får hudproblemer i voksen alder er at di har et svakt forhøyet testosteron nivå.

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg får vel dra å kjøpe en MD`s hudkrem. Har netopp brukt 1200; på produkter fra Dermalogica. Men det er vel verd et forsøk i kampen mot kvisene og den tørre huden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...