Gå til innhold

Setefødsel eller keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du valgt, dersom du måtte velge mellom disse 2 alternativene, og forholdene lå til rette for setefødsel..?

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg valgte keisersnitt, men heldigvis snudde jenta seg rette veien dagen før keisersnittet, så jeg fikk føde normalt. :o)

Skrevet

Hadde valgt setefødsel hvis jeg måtte velge.

Skrevet

Jeg hadde valgt keisersnitt.

Men nå har jeg blitt skremt av tre tøffe fødsler med store barn som har sitti fast da..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg fikk ikke et valg,jeg fødte, men hadde valgt setefødsel uten tvil! Det var verre og føde lillebror som kom vanlig vei...

Skrevet

Jeg var fast bestemt på å ta keisersnitt, siden jenta mi lå i seteleie. Men hun snudde seg den dagen jeg var inne for " vending". :)

Skrevet

Jeg har født i sete, og hadde gjort det igjen:)

Skrevet

Jeg valgte setefødsel og det gikk så fint atte :) Førstegangsfødene:) Er glad jeg valgte det ja :)

Skrevet

Eg vurderte keisersnitt sjølv. No vart det keisersnitt her uansett, men av andre årsaker.

Skrevet

KS!

har hatt en dramatisk vaginal fødsel, og et fantastisk KS så valget hadde vært lett fo rmeg

Skrevet

Førstefødte kom i setefødsel, fikk aldri noe alternativ for 14 år siden jeg. Ville valgt setefødsel igjen om jeg måtte. Eller må.

Skrevet

Hmmmm. Tja. Her er vel valget å risikere en kirurg med alkoholproblem(keisersnitt) eller inn på fødestue hvor legene ikke gidder å vaske seg på hendene.... pest eller kolera.

Uansett, kommer jeg opp i en slik situasjon ville jeg lest meg opp på risiki forbundet med setefødsler. Hvordan er statistikken på skader for barnet i forhold til normale fødsler? Har du født før og det har gått greit er det kanskje mulig å vurdere setefødsel? Keisersnitt vet man jo ikke er barebare.

En ting er sikkert, et planlagt keisersnitt blir ikke foretatt ved nærmeste sykehus.

Skrevet

Det holder at det er mulig å få denne legen. Og så er det slik at det er mange som observerer hva legene gjør. Og de snakker. Heldigvis.

Skrevet

Jeg var i samme dilemma. Tilslutt valgte jeg setefødsel slik som de anbefalte der jeg fødte. Nå har jeg født både vanlig å setefødsel og det var ingen forskjell for meg. Bare mye bedre oppfølging ved setefødsel.

Skrevet

Jeg tror kanskje jeg hadde gått for setefødsel hvis jeg, etter å ha satt meg inn i statistikker og faglitteratur, føler at det ikke er for risikofylt for babyen.

Skrevet

Jeg fikk jenta mi i sete,det gikk helt greit. Ville valgt det fremfor ks , om det hadde skjedd igjen..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...