Gå til innhold

Sterilisering - erfaring noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp meg med synspunkter noen..... grubler og grubler..... Har fått 3 skjønne barn og lurer litt på prevansjon da... Jeg har lavt stoffskifte og skulle aller helst ha latt være å ta hormonelle prevansjonstyper. Kondom blir jeg sår av. Når jeg skulle sette inn spiral, satte de den feil og laget en rift i livmora mi fordi jeg har bakovervendt livmor....

Så jeg har nå vurdert sterilisering...... kroppen min tåler egentlig ikke et svangerskap til...altså jeg blir veldig sliten, ikke noe forgiftning eller noe sånt...

Trenger litt tilbakemeldinger fra andre her.. hvor gamle var dere? har dere angret? dere som eventuelt har angret har dere blitt gravid ved prøverør eller noe sånt senere?

Har så lyst til å få kroppen min til å fungere ordentlig igjen, men da kan jeg ikke gå på p-piller eller noe sånt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også fått 3 nydelige gutter, de to siste med kun 10 mnd imellom..Hadde litt komplikasjoner med nr 2 og mange med nr 3 som endte med akutt ks i uke 34. Legen min sa under mesteparten av mitt siste svangerskap og kroppen min ikke ville tåle flere svangerskap, så jeg måtte tenkte nøye over hva jeg skulle gjøre etter fødsel.

Da det ble keisersnitt, benyttet jeg sjansen og ba om å bli sterilisert under inngrepet fordi det da er gratis. Ellers koster det rundt 6000 kr i egenandel.

Jeg angrer ikke på avgjørelsen jeg tok for snart 2 år siden:)

Skrevet

Takk for svar..... heh...var kjapt på'n igjen dere da med nr 3? Eller den var kanskje ikke planlagt? Vi var litt uheldige her forleden, og jeg ble da litt stressa så tok en graviditetstest som heldigvis var negativ..... minste er nå7,5 mnd og jeg tror ikke jeg kunne ha klart å fått en til om 3 mnd!! Er imponert over deg der!

Driver å tenker så det knaker... 6000 kr bruker en uansett på annen prevansjon over flere år hvis man tar noe annet...

Skrevet

Han var absolutt ikke planlagt, men han kom 6 uker for tidlig, så det skulle vært akkurat 12 mnd i mellom. Jo, du ahr rett i det med penger man bruker på prevensjon, og ikke minst alle de tingene du tilfører kroppen gjennom et helt liv..

MEN ikke steriliser deg før du er absolutt 110% sikker!! Jeg har heldigvis aldri angret på valget mitt, og er bare glad for at jeg slipper å gå gravid flere ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...