Gå til innhold

Litt-av-hvert-spørsmål :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo noen måneder igjen, men er så mange småting som surrer i hodet..

Altså:

*Noen som har en god deo å anbefale?! Det blir jo en lang dag, og det er jo dagen med stor D at man gjerne vil være fresh :-)

*Undertøy, er det stay-ups som gjelder på en dag som denne? stoler ikke helt på strømpebånd, men om man har sånne klyper som sitter fast i undertøyet..hehe, ja dere skjønner.

*og apropo strømpebånd, en "skikk" er at brudgommen skal fjerne strømpebåndet med bare tennene, er dette vanlig?

*samme med brudebuketten, skal dere kaste den?

*Gjestebok, har lyst til å ha en form for gjestebok, der alle kan skrive en hilsen, evnt fylle inn med et bilde av hver gjest -innspill?

Mye som skal på plass ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk! Da skal jeg prøve testvinneren :)

Hva er poenget med strømpebånd skikken egentlig?

Er ikke det det samme som buketten -at den som får den er den neste til å gifte seg?

Skrevet

Eg skal ikkje kaste brudebuketten min...

Skrevet

Hei

Vil anbefale STOP24 som man får kjøpt på apoteket. Finnes som både krem, spray og roll-on. Jeg synes roll-on er suveren.

Stayups med "klebebånd" på innsiden sitter helt trygt. Jeg har brukt dette mange ganger før og har aldri opplevd at de ruller ned e.l. Kjøper fra undertøysforretninger da, så de koster jo litt mer. men så går de ikke i stykker med en gang som mange fra Lindex, H&M o.l.

Ikke bruk bodylotion på øverste del av lårene på bryllupsdagen, så sitter strømpene så godt som bare det :-)

Fjerning av strømpebåndet oppfatter jeg som en tradisjon fra USA, og har aldri sett noen gjøre det på de bryllup jeg har vært i. Jeg skal ikke ta av strømpebåndet før jeg og min kjære kommer på hotellet.... ;-)

Skal heller ikke kaste buketten (også en amerikansk"film"tradisjon synes jeg)

Vi legger frem en gjestebok med et kort som står ved siden av hvor vi ber gjestene skrive litt her og der i hele boken. På den måten er det plass til overs på sidene som vi kan lime inn bilder fra dagen senere. Blir et litt anderledes bryllupsalbum, i tillegg skal vi ha et med kun "proffe" bilder.

Hvis noen skal gjøre det samme så husk bruk sort eller blå kulepenn dersom du vil ha dette lang tid fremover. Svarte sider og sølvtusj er stilig, men teksten vil blekes med årene.

Skrevet

* Til de andre; takk for tips ang deo. Og takk til deg kokelimonke; DET var faktisk en ting jeg ikke hadde tenkt på selv. Trodde jeg hadde tenkt på ALT.... ;-)

* Satser også på stay-ups. Har kjøpt noen gode på Match tidligere. Sikkert lurt å kjøpe "litt" dyre. Aldri hatt problemer med at de sklidd ned. Med slike klyper synes jeg det blir tumlete å gå på do... ;-)

* Har kun vært i et bryllup hvor dette har blitt gjort. Var litt stilig da, ute på låvebrua... Passer i et bondebryllup kanskje. Tror ikke vi skal gjøre det.

* Har heller ikke tenkt å kaste buketten. Synes også dette er vel amerikansk. Ikke opplevd det i andres bryllup heller.

* Gjestebok høres ok ut. Jeg tror jeg bare vil la den ligge fremme et sted, og la de som har lyst skrive der i løpet av kvelden.

Mye å tenke på ja... ;-)

Skrevet

DEO: jeg kommer til og bruke den vanlige deoen min.. kjøpt på apoteket..kjempegog.. cosmica tror jeg den heter.

STRØMPEBUKSE/BUKSE: kommer til og bruke en hold inn tror eg..så får jeg heller skifte over til noe fint og flott når vi kommer på suiten..siden det er vinterbryllup vil jeg helst ikke fryse ræva av meg=)

STRØMPEBÅND: Kommer ikke til og ha det.

KAST AV BRUDEBUKETT: Aldri i livet om jeg kaster en bukett til 3000kr =)

GJESTEBOK: Skal ha det ja.=) har fått noen til og ta bilder fra morgen av som skal printe ut bilder fra div anledninger og lime inn i gjesteboka.. =) tror det blir bra..=) så håper jeg det er noen som vil skrive en hilsen til oss..

Skrevet

Takk for tips og innspill alle!

Skal prøve meg litt fram både med deo og undertøy.

Har selv vært i ett bryllup der bruden kastet buketten, og det var jo egentlig litt moro.Er jo en dyr affære kan du si ja, men skal passe på å ta masse bilder av den, den visner jo etter noen dager uansett..(også kan jeg tenke meg at noen av de ugifte jentene synes det er litt moro;)

Tenkte i forhold til den gjesteboka at en mulighet kunne være at en tok bilder av gjestene etterhvert som de kom med polaroidkamera, da kunne man fått det inn i album med en gang, men kan jo hende det blir mer stress enn moro....får tenke litt på det!

Takk igjen jenter =)

Skrevet

hvis du sliter med svette i armhulen og eventuelt lukt så vil jeg anbefale deg å prøve et middel som "hindrer" produksjonen...

Du får kjøpt det på apoteket. er en liten glassflaske og er merket med "aluminiumklorid, sprit i liniment. 25%...

Jeg har brukt det i noen år nå, og svetter aldri under armene lenger. nå bruker jeg den kanskje en gang hver 3. uke.... ikke noe vanlig deo i tillegg... genialt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...