tigergutt<3 Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 er jo så heldig at jeg er blitt gravid da, så skal vel bare prise meg lykkelig så lenge det er liv laga. Men det skal jo helst være litt igjen av meg også helsemessig. Jeg la på meg 5 kilo under siste hormonkur og det allerede før jeg testet positivt. Nå har jeg gått opp enda en kilo. Så ca 9 -10 uker på vei og 6kilo opp det er mye det når du i utgangspunktet er overvektig. Føler virkelig ikke jeg spiser så mye usunt heller, det er bare det at det jeg putter inn det blir der.... Forrige svangerskap gikk jeg fra 84 kilo til 106. Nå er jeg på 96 allerede.....
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Jeg la på meg mellom 15 og 20 kilo på prøverørforsøkene mine jeg..... og var ingen sylfide før dette. Jeg plagdes med kvalme og oppkast de første mnd og etter dette slet jeg med matlyst i flere uker. Gikk ned ca 6 kilo når jeg drev og kastet opp og var stillestående etter dette. Begynte sakte men sikkert å gå opp igjen og nå er jeg 0,3 kilo under startvekt i forhold til når jeg ble gravid. Selvfølgelig håper jeg at det ikke kommer så veldig mange flere kilo, men har bestemt meg for at jeg ikke skal bekymre meg så mye om det nå, men leve nogenlunde sunt og så får jeg trille kiloene av meg når tulla har kommet til verden. Er i dag 24+0 så har fortsatt noen uker igjen.... Lykke til videre med svangerskapet :-)
Ophelia & Jr. Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Prøv å ikke tenke på kiloene. Jeg har brukt alt for mye tid på disse hersens kiloene, men hva hjelper det...? Jeg blir bare stresset. Så nå prøver jeg å ikke bry meg så mye om dem. Var på 82 før jeg ble gravid, og ligger an til å passere 100 med god margin. Men jeg spiser relativt sunt (propper meg ikke med godterier, chips og brus), beveger meg så mye jeg har energi til (det er ikke mye etter en lang arbeidsdag, men jeg prøver iallefall. Går av en holdeplass før både til og fra jobb for å få beveget meg litt). Men som du sier; alt jeg putter inn, blir der. Men til sommeren kommer lillegutten, og da blir det hyppige trilleturer. Mange som snakker om kiloene som "renner av" etter fødselen, så da får vi bare håpe det gjelder oss også... Masse lykke til!
tigergutt<3 Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. februar 2008 takk takk jenter, det er godt det ikke bare er meg. Men etter forrige svangerskap så rant faktisk kiloene av meg mens jeg ammet. Og en del kom på igjen da jeg sluttet. Kanskje er jeg heldig denne gangen også. Er bare så utrolig sliten denne gangen, jeg er helt ferdig. Trist og frustrert og akkurat i dag er alt helt forferdelig.........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå