Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Scenestrekk? Senestrekk? Uansett da, så våknet jeg av at jeg hadde det natt til mandag. Bak begge leggene. Skikkelig vondt. Har ikke hatt det tidligere i dette svangerskapet. Men brukte ha det en del før under hælen og sånn. Spesielt når jeg svømte. Mamma sier hun hadde det en del da hun gikk med broren min. Det som er med meg nå er at jeg fortsatt har det på en måte. Kjenner ettervirkningene fremdeles. Skikkelig vondt. Akkurat som etter en skikkelig treningsøkt, eller omtrent som når en har forstrekt noe. Men det er kanskje det en gjør når man har senestrekk? Noen som har opplevd det?
Lilli-n Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Hei hei... Jeg begynte å merke dette jeg og for et par dager siden. JEg er bare 20 uker på vei og ikke hatt noen andre plager i svangerskapet... Snakket med moren min om det, og hun hadde vist hatt det ganske mye da hun var gravid med meg.. Hun sa at det beste for å forhindre det var å gå turer.. Bruke beina.. Også bruke en muskelkrem, og være flink til å smøre beina skulle hjelpe. Leste litt om senestrekk i går, og det skjer fordi det ikke kommer nok blod ned i beina, derfor vi gjerne merker det når vi står opp eller når vi har sittet stille en god stund... Ta deg en liten gåtur eller gå litt rundt i huset når du kjenner det som verst... Det hjelper for meg..=)
volvo-mamma Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 jeg kaller det krampe jeg men,hva vet en bergenser *ler* har hatt det siden uke 18 og kommer til å få det verre utover i svangerskapet, har hatt det i de to andre svangerskapene... Slitsomt og vondt...
It's all about me Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Veldig vanlig og blir nok ikke mindre av det før babyen er ute. Men det går greit fort over hvis jeg med en gang er rask til å "trekke tærne ned mot leggen" hvis du skjønner. Det artigste er at det kommer ofte når jeg sover og våkner da med et spontant og høyt AUUUUU. Dette var veldig artig forige gang da det nærmet seg termin, ha ha ha. Det var en som spratt opp ved siden av meg ja )
laroos Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Var voldsomt plaget for noen uker siden. Har hatt det uten å ha vært gravid også, men aldri sååå ille. Men - det har gått over, og jeg tenkte ikke noe mer over det før jeg kjøpte ny pakning med vitaplex for gravide her en dag. De begynte jeg med for litt over en måned siden, og det er vel et par uker siden jeg sist våknet i leggsmerte om natta... så kanskje er det kalsiumtabletten i den pakningen som hjelper?? Har lest et sted at kalsiummangel kan være en årsak - men noen sier jo at det er magnesiummangel også som forårsaker dette... Uansett ser leggkrampene ut til å ha tatt en deilig pause, og det er deilig. Håper dere opplever det samme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå