Gjest Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Ok eller ikke? Jeg spiser snø selv, så jeg kan nesten ikke klage på gullet heller (når hun blir så gammel at det blir et problem:)
*ale* Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Lærer mine at ren, urørt nysnø er helt ufarlig, mens gammel snø, og selvsagt skitten er no-no:)
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Snø er nok ikke dødelig, men kansje noe forurenset? Er jo greit og lære barn at snø ikke er mat. Akkurat som man lærer dem å ikke spise søle,sand,grass etc..
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Selvfølgelig. Jeg spiser jo ikke gul snø for å si det sånn
*ale* Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Er jo et greit triks å fex ha litt snø i kakaoen på fjenntur , hvis den er for varm, eller bruke snøball på skistavtrinsa til å drikke vann med fra lavtliggende bekker... Så kan brukes til så mangt:)
henrikke 91 og torbjørn 07 Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 hehe det er noen små dyr som kan være i snøen (som ikke er mulig å se) dette kan gi makk i magen.
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #8 Skrevet 27. februar 2008 Neida. Fungerer fint og sette kakaokoppen i snøen med snø helt opp til koppekanten. Trenger ikke ha snø i for og kjøle den fort ned. Kunne ha gått med på å drikke litt vann fra en fjellbekk eller ligende. Men og lære barna at fin snø er ok å spise blir bare galt for min del. Da vil jo barna spise snø hele vinteren.. fjellbekker ser dem heldigvis bare en sjeldent gang ) Jeg er ikke redd for bassilusker, og kjefter ikke huden full om jeg tra barna i snøspising. Men jeg sier alltid at det ikke er bra å spise for mye av det, og at det er litt æsj æsj med snø som mennesker og dyr har tråkket i.
Gulosten™ Skrevet 27. februar 2008 #9 Skrevet 27. februar 2008 Hvis noen så Hjelpekorpset med Solvieg Kloppen og Helen Vikstvedt for en stund siden, så intervjuet de en lege som sa at det ikke er farlig å spise snø. At man får mark i magen er bare tull.
070707 Skrevet 27. februar 2008 #10 Skrevet 27. februar 2008 Etter mange år i barnehage har jeg gitt opp "ikke spis snø-prekenen". De hører ikke på det uansett. Begynte med å be de iallefall passe på at den var hvir og urørt, forklarte om hundetiss og eksos og sånn, og det hører de fleste på. men disse barna får jo i seg det meste med sølekakene sine, så direkte farlig er det vel ikke.
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #11 Skrevet 27. februar 2008 Jeg føler at jeg er veldig avslappet forhold til dette med basselusker. Kommer jo ikke til å oppmuntre de til å spise snø og sand, men gjør de det, så friker jeg ikke ut. Tror på at det styrker imunforsvaret jeg. Jeg har iallefall spist snø i fler å 20 år og har aldri hadd mark (bank i bordet!)
Zummi Skrevet 27. februar 2008 #12 Skrevet 27. februar 2008 Ja, for de panserdyrene der trives ekstra godt i saltsyre (magesyre). Der vokser de seg store og flotte og blir etterhvert gedigne ormer som gjør fislete aliens (dere vet den som kom ut av magen på den derre aliens-filmen) grønne av missunnelse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå