Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok eller ikke?

Jeg spiser snø selv, så jeg kan nesten ikke klage på gullet heller (når hun blir så gammel at det blir et problem:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lærer mine at ren, urørt nysnø er helt ufarlig, mens gammel snø, og selvsagt skitten er no-no:)

Skrevet

Snø er nok ikke dødelig, men kansje noe forurenset? Er jo greit og lære barn at snø ikke er mat. Akkurat som man lærer dem å ikke spise søle,sand,grass etc..

Skrevet

Selvfølgelig. Jeg spiser jo ikke gul snø for å si det sånn :)

Skrevet

Er jo et greit triks å fex ha litt snø i kakaoen på fjenntur , hvis den er for varm, eller bruke snøball på skistavtrinsa til å drikke vann med fra lavtliggende bekker...

Så kan brukes til så mangt:)

Skrevet

hehe det er noen små dyr som kan være i snøen (som ikke er mulig å se) dette kan gi makk i magen.

Skrevet

Neida. Fungerer fint og sette kakaokoppen i snøen med snø helt opp til koppekanten. Trenger ikke ha snø i for og kjøle den fort ned. Kunne ha gått med på å drikke litt vann fra en fjellbekk eller ligende. Men og lære barna at fin snø er ok å spise blir bare galt for min del. Da vil jo barna spise snø hele vinteren.. fjellbekker ser dem heldigvis bare en sjeldent gang :o)

Jeg er ikke redd for bassilusker, og kjefter ikke huden full om jeg tra barna i snøspising. Men jeg sier alltid at det ikke er bra å spise for mye av det, og at det er litt æsj æsj med snø som mennesker og dyr har tråkket i.

Skrevet

Hvis noen så Hjelpekorpset med Solvieg Kloppen og Helen Vikstvedt for en stund siden, så intervjuet de en lege som sa at det ikke er farlig å spise snø. At man får mark i magen er bare tull.

Skrevet

Etter mange år i barnehage har jeg gitt opp "ikke spis snø-prekenen". De hører ikke på det uansett. Begynte med å be de iallefall passe på at den var hvir og urørt, forklarte om hundetiss og eksos og sånn, og det hører de fleste på. men disse barna får jo i seg det meste med sølekakene sine, så direkte farlig er det vel ikke.

Skrevet

Jeg føler at jeg er veldig avslappet forhold til dette med basselusker. Kommer jo ikke til å oppmuntre de til å spise snø og sand, men gjør de det, så friker jeg ikke ut. Tror på at det styrker imunforsvaret jeg. Jeg har iallefall spist snø i fler å 20 år og har aldri hadd mark :) (bank i bordet!)

Skrevet

Ja, for de panserdyrene der trives ekstra godt i saltsyre (magesyre). Der vokser de seg store og flotte og blir etterhvert gedigne ormer som gjør fislete aliens (dere vet den som kom ut av magen på den derre aliens-filmen) grønne av missunnelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...