Gå til innhold

Jeg trenger svar...

Mamsen med lillemor i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg bruke Rhinox nesespray når jeg er gravid? Hva kan jeg i såfall bruke? Er så tett i nesa, og apoteket er stengt :( Kan sende samboeren ned på Kiwi, men pleier de å ha sånn nesespray som gravide kan bruke? Setter utrolig pris på svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den kan brukes av gravide og ammende. Brukte den selv i tre uker men er nå heldigvis mye bedre.

Lykke til med tett nese og resten av graviditeten!!

Skrevet

Saltvannsløsning er vel det beste...

Og det kan man koke selv.. (tror det er tre spiseskjeer salt pr liter vann, men ikke sikker)

Skrevet

jeg har brukt den, men har ikke blitt no bedre generelt, vært tett i nesa siden dag 1... prøver å bruke barnenesespray når jeg legger meg, som eneste, siden den er litt mindre i doseringen.. jeg får ikke sove i det hele tatt med så tett nese som jeg har... men er skummelt, man kan bli / BLIR avhengig av nesespray:( saltvann syns jeg ikke funker i det hele tatt.. blir bare mer tett:P

Skrevet

Jordmoren min anbefalte meg å sove med vinduet åpent mot tett nese. Fordi det ofte ikke er forkjølelse, men at gravide lettere blir tette i nesa pga ett eller annet med slimhinnene... Hehe, husker ikke helt her...

Skrevet

Åh, jeg trodde jeg var alene i verden, om å være konstant tett i nesen. Jeg har vært det siden dag 1 av svangerskapet og nesetettheten, sammen med halsbrann, har egentlig vært de eneste plagene jeg har hatt. Heldiggris vil vel noen si, men jeg kan forsikre de som er "misunnelige" om at det er helt utrolig å våkne 100 ganger om nettene av at man holder på å kveles og er helt tørr i munnen fordi nesen er helt 100%tett. Det begynte bra, med Naso barne-nesespray og Miwana saltvannsspray, fortsatte med Rhinox og en drøss med andre merker, med og uten mentholsmak...men neida..noen ganger må det skikkelige saker til for å løsne opp i uhumskhetene, og da er det bare Otrivin som hjelper. Nå har det blitt så ille at jeg føler meg totalt avhengig, jeg simpelthen bare MÅ ha Otrivin tilgjengelig. Jeg kan anbefale den med Menthol, den er forfriskende, i tillegg er det lurt å fukte slimhinnene i nesen med saltvannsspray i ny og ne. Grøss og gru, heldigvis bare 4 uker igjen nå...men jeg stoler på det min tante sa; nemlig at når man har født er tettheten forsvunnet som dugg for solen!

Imens får vi bare være nesespray-junkier ;-)

Skrevet

jeg har vært så tett i nesa at jeg tilslutt måtte få en ØNH lege på Riksen til å behandle det. Var så tett at han ikke fikk sett inn i nesa engang. dette var etter 6 uker med div. desperate forsøk og begynnende søvn apneer.

Han måtte tilslutt scopere (au au au), så dyttet han inn 30cm med gasbind dyppet i adrenalin og et annet middel jeg ikke husker navnet på,i hvert nesebor. dette lå jeg med i 20 minutter. Så ble det dratt ut, og for første gang på veeeeeldig lenge kunne jeg puste gjennom nesa. Hurra. Fått steroide spray som skal brukes hver kveld for å holde det oppe. (og ja, har sjekket at det er ok i forhold til babyen med både legen og gynekolog)

dumme dumme hormonene!!!!

kan faktisk anbefale dette, mye bedre enn å våkne 2-3 ganger per natt av å ikke få puste. snakk med fastlegen:)

Skrevet

dette var ment til stakkars linn-pinn:)

Skrevet

Kjære anonym:-)

Tusen takk for gode råd, jeg iler til legen!! Jammen var det noen der ute som er like plaget som meg!! Hurraaa! Eller; jeg mener takk for at du vet hvordan det er! Lykke til videre i svangerskapet ditt, håper nesen din ikke stenger slusene igjen!

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg har nå tatt Rhinox og vi får se om den hjelper i natt.. Er bare forkjølet, men har vært ganske tett i en uke nå.. på dagtid er det liksom greit, men om kvelden, hele natten og om morgenen er jeg TETT! Våkner en del på grunn av dette, så vi får se om det blir bedre i natt.

Skrevet

Jeg leste et sted at det var vanlig å få en såkaldt neseforkjølelse i en periode, når man får økt blodsirkulasjon i kroppen! Jeg hadde det som værst noen uker i 2. trimester, men har blitt tett nå igjen fordi jeg ble skikkelig forkjølet! Fikk vondt i halsen først, så kom tettheten. Den vil ikke gi helt slipp nei..

Men man skal ikke bruke nesespray mer enn 10 dager eller noe sånt, da fører det til at man blir litt avhengig etterhvert ja. For man vil fortsette å bli tett hele tiden når man bruker det. Husker ikke hvorfor, hva grunnen var..Det sto så hvertfall!

Så sist jeg brukte det, bestemte jeg meg bare for å kutte ut nesesprayen en dag, og vips så ga den tettheten seg av seg selv!

Bruker den litt nå også, så må vel gjøre det samme igjen..

Skrevet

Jeg har måttet bruke det siden dag 1! :(

Har gjort "alt" som anbefales! Saltvannsspray, åpent vindu, legge hodet høyt etc etc etc......

Her er det KUN otrivin og andre merker som hjelper! Har prøvd meg flere dager på rappen uten dette for å slippe "avhengigheten", men det har gjort at jeg ikke har sovet og jeg har blitt nesten enda tettere! Så her får vi ta opp kampen igjen når snuppa er født! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...