Gå til innhold

Dere som har hatt kort cervix i tidligere sv.skap...

♥Mammatil3små♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere fått noen ekstra sjekker i svangerskap etter d...? Måling å sånn lixom...

Hadde kort livmorhals forrige gang, og veldig redd for att jeg skal ha d nå også, siden d blir en del løfting av lillegutt(d er jo ikke så bra ,hvis den er kort)... Kan jeg spørre jm om henvisning til måling tror dere? Er i uke 26...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde kort i forrige, men også premature rier. I uke 27 var cervix 4 mm. Har fått beskjed om at ved neste svangerskap vil jeg bli sykemeldt hele svangerskapet og ta det helt med ro... Det begynner jo å bli litt tyngde i uke 26, så jeg vill absolutt bedt om en kontroll ja, en slik svakhet pleier å gjenta seg.

Skrevet

Takk for svar:)

Ja, hadde også premature rier forrige gang...i uke 26, d var da vi oppdaget att livmorhalsen var kort(var ikke så ille da- 20 mm)... Moren min har også hatt kort/svak livmorhals i alle sine 5 svangerskap, så lurer jo litt på om d kan være noe arvelig... Hun fikk første jenta i uke 26 pga att de ikke hadde oppdaget d...

Tar d nok opp med jordmor på neste kontroll... Hun snakket om ekstra sjekk av cervix når jeg var på første kontroll,men har ikke hørt noe mer om d, så må bare spørre henne tror jeg... Hadde vært greit å vite om alt er som d skal iallefall....:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg fødte ei jente 4 mai 2007 . hun ble født i uke 26, hun levde i 12 dager. Grunnen til prematur fødsel var for kort livmorhals, ( for tidlig vannavgang også )

Nå er jeg gravid igjen i uke 18. Er hos legen hver 14 dag for måling av livmorhals, og er 100 % sykemeldt.

Vil bare gi deg råd om Å STILLE KRAV !! Alle har rett på å bli tatt på alvor, man skal ikke frykte :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...