Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Skal prøve å gå ned litt etter svangerskapet. Men vet av erfaring fra forrige gang at ammingen ble jeg ekstra sulten av. Skal trene en del ved siden av. Gå turer og mor/barntrening to ganger i uka. + litt styrke hjemme. Greit å vite hva enn skal ligge på.
Nit@™ Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Mener og ha lest at man bør legge til 750 kcal pr dag om man fullammer. Så du må legge til det i en diet. Ligger ikke en "vanlig" diet på ca 1500-2000 kcal pr dag tro? Også legger du på 750 ved fullamming..? Men husk at det ikke er anbefalt å gå ned raskt når du ammer, for da går avfallstoffene fra kroppen over i melken.
Gunda Gråtass Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Har gått Grete Roede kurs, og der ble jeg anbefalt å følge en "spiseplan" som skulle ligge på ca 1600-1700 kcal pr dag. Dette var før jeg ble gravid. Jeg gikk ned 10 kg på kurset, men følte at jeg spiste hele tida, og var ikke sulten sånn som man ofte blir når man er på slanken. Vil tippe at man skal spise rundt 1800-1900 kcal pr dag, når man fullammer. Det er ganske mye mat! Men vil tro dette vil variere litt etter vekt, og hvor aktiv man er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå