Gå til innhold

Ang. nevneendring?

To trollunger + en spire

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forandret etternavnet. Må jeg melde alle mine kontakter om dette eller skal det bare "gå seg til"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ihvertfall sørge for nytt førerkort. Etterhvert også pass om du skal ut å reise. Jeg valgte å forandre ett bankkort m/bilde også.

Selvsagt skal jo folkeregisteret vite det - men det skjedde vel ved navneendringen.

Greit å si i fra til arbeidsgiver.

Myndighetene forøvrig bruker stort sett folkeregisteret for sine data. Forsikringsselskapet kan det være greit å melde fra til.

Skrevet

Jeg meldte fra til offentlige kontorer og fikk nytt bankkort og fikk endring i passet, men har glemt førkortet oppdaget jeg ble stoppet i beltekontrollen dag her, sa fra men de brydde seg ikke. Ellers har det gått seg til etterhvert tok litt tid før tele 2 skjønte at jeg hadde byttet navn selv om jeg har kjøpt flere telefoner med nytt etternavn.

Skrevet

Jeg har heller ikke tatt førerkortet,og da jeg ble stoppet i kontroll brydde de seg ikke så lenge jeg også hadde et bankkort som legitimasjon, hvor jeg selvsagt da hadde rett navn...

Skrevet

Ok - da har jeg notert meg:

Lønn/personal på jobb

Bankkort

Førerkort

Pass

Medlemsskap i foreninger

Abonement

Strømleverandør

Telefonileverandør

Forsikringsselskap

Lege/tannlege

Flere?

Skrevet

Statens veivesen.....

Venner........

Bokklubber.....

Du får en bekreftelse på navneendringen fra Folkeregisteret. Ta vare på den og ha noen kopier i bakhånd. Jeg får stadig bruk for de i forskjellige situasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...