To trollunger + en spire Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Har forandret etternavnet. Må jeg melde alle mine kontakter om dette eller skal det bare "gå seg til"?
lille sprelle Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Du må ihvertfall sørge for nytt førerkort. Etterhvert også pass om du skal ut å reise. Jeg valgte å forandre ett bankkort m/bilde også. Selvsagt skal jo folkeregisteret vite det - men det skjedde vel ved navneendringen. Greit å si i fra til arbeidsgiver. Myndighetene forøvrig bruker stort sett folkeregisteret for sine data. Forsikringsselskapet kan det være greit å melde fra til.
simba>>>3gutter Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Jeg meldte fra til offentlige kontorer og fikk nytt bankkort og fikk endring i passet, men har glemt førkortet oppdaget jeg ble stoppet i beltekontrollen dag her, sa fra men de brydde seg ikke. Ellers har det gått seg til etterhvert tok litt tid før tele 2 skjønte at jeg hadde byttet navn selv om jeg har kjøpt flere telefoner med nytt etternavn.
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har heller ikke tatt førerkortet,og da jeg ble stoppet i kontroll brydde de seg ikke så lenge jeg også hadde et bankkort som legitimasjon, hvor jeg selvsagt da hadde rett navn...
To trollunger + en spire Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2008 Ok - da har jeg notert meg: Lønn/personal på jobb Bankkort Førerkort Pass Medlemsskap i foreninger Abonement Strømleverandør Telefonileverandør Forsikringsselskap Lege/tannlege Flere?
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Statens veivesen..... Venner........ Bokklubber..... Du får en bekreftelse på navneendringen fra Folkeregisteret. Ta vare på den og ha noen kopier i bakhånd. Jeg får stadig bruk for de i forskjellige situasjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå