Gå til innhold

Mugg, råte.... fukt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser det ut om det er mugg?

I vindus karmene våre er det sort/grønt lag (pels)

Klumper...

Jeg vasker og vasker med lite vann, men det er fuktig på hele loftet!!

Begynner bli skikkelig nærvøs, skal flytte men det blir ikke ennå.

Og vi bor i et veeeeldig gammelt hus!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg usker det var sånn i huset jeg vokste opp i. Mamma tørket og tørket,men det kom tilbake. Ingen av oss fore har tatt skade av det. Men vet ikke hvordan det er når man er gravid osv. Hjalp kanskje ikke så mye,men håper noen har ett svar til deg,er jo ikke lurt hvis det er farlig for deg og babyen. Lykke til.

Skrevet

der vi bodde tidligere hadde vi d sånn..svart i karmen..å som deg vasket å vasket men til ingen nytte..

dette er veldig farlig..d er like farlig som å være passiv røyker..jeg vet ikke om d stemmer ,men jeg har en teori om at min sønn fikk allergi pga dette..jeg gikk gravid i d huset å bodde der til han var 2 år..han var mye dårlig ,hostet mye å mye tett i nesen..eksemen var så hissig..

så flytta vi å da ble alt bedre..han har fortsatt allergi men symptomene er veldig redusert..å han har ikke eksen lenger..

Skrevet

Jepp du har nokk mugg og sopp i huset...det dumme er at det sprer seg og sitter sikkert ikke bare i vinduskarmen men også i hele rommet...

Om man puster inn disse sporene kan man få en type lunge betennelse. sopp sporer liker seg i menneske kroppen :(

Ville vasket det med salmiak og holdt en god varme i rommet, eneste måten å drepe sopp og mugg er med varme og ut tørking.

Ikke skarp på det du som er gravid og om du skal vaske der ville jeg ha hatt på munn binn...

Prøv å ikke tørke så masse klær inne i huset da dette skaper kondens og mugg og sopp trives i dette miljøet.

En konsdens tørketrommel er en god innviserimg om dere ikke har fra før...

Luft ut når du tørker klaæ på stativ inne...

Håper dere får flyttet så fort som mulig for babyer har ikke like godt imunforsvar som oss voksne og kan lettere bli preget av slikt innemiljø..

Skrevet

Slik var det også når vi flyttet inn i gammlet hus. Men vi fikk råd om å fyre godt opp, helst ved - og samtidig lufte godt. Tørke opp huset, på en måte. Ha vifte på under og etter dusjing, ikke tørke klær inne, lufte varme lufte varme.. :) Det hjalp, og etter noen mnd med klorvasking (hadde ikke barn da) og vedfyring med lufting tørket huset opp - og vi har ikke sett mugg her på nesten 3 år. :)

Skrevet

Et godt råd ble nevnt over her - vask med salmiakk. Det dreper muggen/soppen. Videre kan det høres ut som at ventilasjonen i rommet ikke er helt som den skal. Kanskje dere bør bytte ut tetningslistene rundt vinduet? Og er det ventil der inne? I såfall bør nok den stå på vidt gap en stund. Har dere varmevifte? Sett den på, eventuelt med vinduene åpne, og luft rommet skikkelig. Lukk så vinduet og la fortsatt vifta stå på. Hvis dere lykkes i å få rommet tørt og fuktfritt, ville jeg tatt støvsugeren og støvsugd tak, vegger og golv i rommet før jeg på nytt vasket hele rommet med grønnsåpe- og salmiakkvann.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...