Gå til innhold

skuffet over UL. dårlig JM

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi var på Ul idag, å hadde gledet oss lenge til denne timen. var rutine UL da. vi ville vite kjønn og slikt.

når JM kom å ropte oss opp var det et surt tryne hun stillte opp i gangen. hu hilste ja, men presanterte seg ikke. shikkelig utrivelig dame. å ikke gadd hu se etter hva det var for noe som lå i magen heller. det var tydligvis noe hu ikke likte det, at vi nå vil vite kjønnet! det var ikke et smil å se på henne på hele undersøkelsen, og jeg fikk ikke spurt om noe, for hu var så utrivelig å fæl atte.

så nå tenker jeg og bestille meg en privat UL da, for synes at dette ikke var noe morro, og vi vil dessuten vite hva det er. men, hvor kan jeg gjøre det a? bor i trøndelag! noen som vet? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Guuud, var du hos samme som meg eller???? bare at her fikk sambo henne på glid og vi fikk vite kjønnet da , men skikkeli skuffet over mottagelsen i starten av timen vi også så tok det seg litt opp utover timen da...Ellers vet jeg ikke hvor det finnes privat ul jeg da...

Skrevet

vet ikke jeg altså, for hu sa jo ikke navnet sitt. men hu hadde kort lyst hår. jeg ble ordntli lei meg jeg. prøvde å spøke å lette litt på stemninga, men det var ingen respons. så ut som hu bare gjorde jobben sin å ikke gadd å bry seg mer enn det. utrivelig. hadde jeg hatt en sånn gledens jobb, skulle jeg ha vært fornøyd hver dag jeg hadde fått sett disse nydelige små nurkene.

Skrevet

hei hei, jeg har vært på medicus (trondheim sentrum) var til Ingrid ringen, hun var KJEMPE flink, veldig trivelig dame, tullet og lo mye;) hun tok seg god tid og svarte på alt vi lurte på, jeg var på tidlig ultralyd (12 uker) og hun gjorde sitt allerbeste for at vi skulle se mest mulig, ble kjempe gode bilder, så ikke kjønn men det er jo pga det var så tidlig.

kostet 750 kr og da får man med 4-5 bilder

Skrevet

okai, tusen takk. da skal jeg ringe dit imorgen da. så på hjemmesiden deres, men den handlet mest om kunstig befruktning, så jeg bli litt usikker. må vel bestille time snart om jeg skal få en time. hørt at det er lang kø der! tusen takk for svar=)

Skrevet

ventetiden er fra 1 til 2 uker har vært det de gangene jeg har bestilt værtfall:)

Skrevet

oj,oj.. så flott da. skal ringe imorgen å høre når jeg får komme=)

Skrevet

jeg hadde også en sann time.. jordmora bare huffet seg osv, osv,. gadd i se etter kjønn el noen ting... i tillegg viste jeg at alle andre som hadde vært på UL på kongsvinger fikk 3d bilder, det gjorde ikke jeg:(

Så vi ringte inn igjen, og klagde.. fikk ny UL hos ei annen jordmor, og jeg var kjempe fornøyd.. ring og klag!!!

Skrevet

Jordmora jeg var hos første gangen forklarte høflig at kjønn var noe ho ikke så etter siden ordinær ul er for å se at alt er bra med barnet. Forstår godt at man blir skuffet når man ønsker å vite kjønn, men det viktigste er jo at alt er bra.

Ho forklarte videre at ho kanskje virket litt sur rundt dette, men hun hadde tidligere på dagen hatt en ul som ikke var bra og var litt "lei" av de som bare virket opptatt av kjønn.

Tror det er lett å glemme hvor krevende og følelsesladd yrke disse faktisk har. Tenk om jordmora nettopp har vært med på å gi en negativ beskjed. Selvom jeg prøver å være profosjonell i min jobb er det ikke alltid jeg greier å legge vekk ting som har hendt litt tidligere.

Viktig å sette ting i perspektiv selvom det er lov å bli skuffet når noe som skulle vært en positiv opplevelse slår feil.

Skrevet

undersøk på gule sider i trondheim er det flere private UL .

hvor var dette da?

så kjipt,er ikke slik opplevelsen skal være nei :(

Skrevet

At hun personlig kan avgjore om hun skal se etter og si til foreldrene hvilket kjonn overrasker meg! Et offentlig helsevesen skal vaere likt for alle og ikke vaere avhengig av jordmodres varierende temprement. Litt profesjonalisme forventer jeg ogsaa av sykepleiere. Enten skal de eller saa skal de ikke.

Skrevet

dette var på levanger. jeg er så skuffet. men, skal sjekke om jeg finner privatr ul i tr.heim?=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...