☆lieela Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Jeg ble døpt i kirken og hadde kristelig konfirmasjon, mens samboeren min hadde navnefest og borgerlig konfirmasjon. Hva bør vi gjøre med barnet?? Min familie er ikke troende, men mener at man skal døpe/konfirmere seg i kirken fordi man også skal gifte seg, samt holde begravelse der... Jeg er helt uten mening egentlig, jeg mener vel at man skal døpes i kirken om man ER kristen, ikke fordi det er "normalt". Men jeg hadde jo ikke noe valg den gangen:)
Pysjen Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Jeg mener det er helt feil å tøpe hvis man ikke tror!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Jeg syns egentlig det er uinteressangt hvilken sermoni mor og far har hatt. Det dette handler om er hvorvidt dere er kristne.. under en dåp må dere love at barnet skal oppdras i den kristne tro.. kan dere svare ja på det uten å føle at dere lyver er nok dåpen rett... Må dere lyve foran presten, menigheten og familien deres syns jeg det er veldig galt å døpe... En sermoni blir meningsfullt og flott når man kan stå for det man gjør... uansett hvilken du velger...
marianne:) Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 Vi er begge døpt, men jeg er utmeldt. Jeg syntes det ble feil å døpe barnet når jeg ikke tror. Da syntes jeg det var mye bedre med navnefest, da kan barnet bestemme om det ønsker å døpe seg når det blir eldre.
☆lieela Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2008 Jeg også synes det blir feil å døpe..min familie er litt i mot-de føler det er en tradisjon i familien at alle døpes og konfirmeres kristelig. Familien min tar jeg "lite hensyn" til, siden det er VÅRT barn, og ikke deres. Jeg tror at samboeren min kanskje er litt redd for at de ikke skal like at vi ikke velger kirken, men "hans families" tradisjon-navnefest. Er ikke kristen, og burde vel meldt meg ut selv...synes det er barnets rett når hun blir eldre til å kunne velge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå