Gå til innhold

Ingen fosterlyd på UL i uke 7...:-(


dildil

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet litt om min bekymring med brunlig utflod de siste ukene og fikk pga bekymring tidlig innvendig UL i dag. Er akkurat 7+0 i dag, så det skulel være mulig å finne fosterlyd. Det gjorde de imidlertid desverre ikke... Man kunne tydelig se et embryo, men de fant altså ikke fosterlyd. JEg skal tilbake neste fredag for å sjekke en gang til før det da blir foretatt en utskrapning. Det kan jo tenkes at jeg er kortere på vei enn antatt...selv om jeg ikke er særlig positiv til denne teorien.

 

Det viste seg at min fargede utflod skyldtes en blødende polypp i livmorhalsen (tror jeg det var) - og de tok en prøve for å se om det kan være en infeksjon som har forårsaket denne sannsynlige MA`en som jeg nå opplever.

 

Føler meg tom og trist - men var også forberedt på dette. Samboer er optimistisk inntil siste stund - men jeg tror jeg har begynt på sorgprosessen allerede... Er likevel ikke der at alt i livet nå "stopper opp", men det er klart at våre håp og drømmer om dette barnet nå ikke blir oppfylt - og det er vondt. Når det er noe man øsnker eg veldig sterkt er det alltid leit når man må innse at det ikke blir slik likevel...

 

Kanskje dette ble veldig pessimistisk lesning, men jeg synes det er greit å si det som det er. JA, så får det heller bli en (enorm!) positiv overraskelse neste fredag OM det da likevel skulle være liv i den lille...

 

Poster et innlegg etter neste fredag for å fortelle om de siste undersøkelsene...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så fint at du vil dele med oss resten!

 

det er trist å høre at du kanskje har hatt en MA. det blir nok noen nervepirrende dager fram til de neste undersøkelsene.

selv om det kanskje ikke er noen trøst,er det svært mange som blir fort gravide igjen etter MA/SA. Og så er det jo bra at du har en positiv samboer som håper på det beste!

 

jeg krysser fingrene for at alt går bra med dere og den lille spiren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre! Sikkert greit å forberede seg på det verste, så får det heller være en gledelig overraskelse om det skulle vise seg at alt er som det skal...

 

Jeg var spent på hvordan det var gått med deg. Jeg er jo redd jeg er i samme situasjon som deg. Håper jeg får tidlig ultralyd jeg også. Det er grusomt å gå og bekymre seg hele tida... Da er det tross alt bedre å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være ufattelig tungt. Selv om du ikke har vært gravid så lenge, så betyr det enormt mye likevel. Sånn føler i alle fall jeg det. Selv om jeg bare er 5 uker på vei, så ønsker vi jo så inderlig at alt skal gå bra... Tenker på deg! Og håper at legene finner hjertelyden om en uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg får vondt i meg. Husker så godt den følelsen fra min MA i høst... da trodde jeg at jeg var 15 uker på vei, men nei... der hadde det ikke vært liv siden uke 10 - 11. Traumatisk. Er igang med andre forsøk nå, men tenker ofte på den som skulle kommet nå i disse dager. Det er ikke like gøy denne gangen.

 

Men siden du bare er 7 uker på vei, og hjertet ikke begynner å slå før uke 6, så er det jo en viss sjanse for at du er kortere på vei, og at det er det som er årsaken til manglende hjertelyd. en uke eller to til eller fra er jo lite. Jeg håper at du får positive nyheter på fredag, men skulle det verste skje, så er iallefall sjansen for at det går bra neste gang like stor som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MYE mulig at dette er et forferdelig dumt spm....men, hjertelyd sier dere....mener dere da egentlig at dere ser hjertet slår på ultralyd? kan evnt jordmor ha slått av/ikke hatt mulighet for lyd da jeg var og tok ultralyd nå nylig? så at hjertet slo, men hørte ikke noe??

jeg tok en UL i uke 8 (som jeg er i nå) fordi jeg opplevde en blødning en kveld, og hadde pittelitt svakt brunt blod da jeg tørket meg dagen etter..måtte på en måte vite om det for å kunne se fargenyansen, men uansett... ville ikke jordmor sagt noe dersom det var noe å bekymre seg for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du...tenkte at jeg skulle si til deg at hos meg fant vi ingen hjertelyd før i uke 14, så det er mulig, men dette var ikke UL.

Ikke mist håpet, lett for meg å si for jeg er minst like pessimistisk som deg;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på innvendig UL idag... trodde jeg var 10+4 på vei, men ble satt tilbake til 9+2. Sånn var det med eldstemann også, var kortere på vei enn mensen tilsa.

 

Hadde UL da jeg var 7 uker også, og da så de ingenting. Bare fostersekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med deg fnikke? Håper at du bare var litt kortere på vei. Det skjedde nemlig venninnen min, de fikk samme beskjed som deg men heldigvis var det fullt liv ved neste kontroll.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

tusen takk for hyggelige hilsner! Det gikk dessverre ikke vår vei denne gangen. Det viste seg at jeg hadde en MA og dermed fikk jeg også en utskrapning på fredag. Det er rart å skulle omstille seg tilbake til "ikke-gravid modus" og man tenker selvsagt litt på om dette vil hende oss igjen. Men som med mye annet her i livet er dette med graviditet/svangerskap noe av det vi ikke kan styre...så man får prøve ikke ta sorgene på forskudd. Jeg er derfor ved godt mot - tross omstendighetene - og ser frem til å bli gravid igjen - forhåpentligvis ganske snart.

 

Ønsker alle dere lykke til i svangerskapene deres!

 

....over og ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var leit å høre fnikke. Men, så bra at du er allikevel ved godt mot oppi det hele. Det skal nok snart gå veien skal du se :o)

Masse lykke til videre!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...