Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 på helsekortet har vi en strek med skravert felt over og under. Alt innenfor der er "normalt" med litt slingringsmonn... Min er over det skraverte igjen! var 4.600 selv da jeg ble født... så har fått beskjed om å forberede meg på en svær onge. Noen andre som har såå store symfysemål? Lurer på om det er min feil, at jeg har spist usunt.. noe sånn..
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Hei! Har stort SF mål jeg og, ligger over det grønne felte.ligger udforbi der...men på u.l så var beibien rett under gjennomsnittet på det som er normalt, så jeg har ikke noen stor beibi i magen heller.. Har vert på sjekk et par ganger allerede ang målet, men skal inn t legen nå snart for å sjekke hvordan målet ligger an nå.. jeg forstår ingenting av d målet jeg, folk sier at det er normalt mens legen vil sjekke det opp ekstra nøøye siden det ligger over normalen.. Sa din lege noe?
*Super*Mamman* Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Jeg ligger laaangt over det skraverte området, og gjorde det med de to forrige også. Men ungene var mindre enn gjennomsnittet, bare 3200 og 3300 g. Legen min sier at det er helt normalt å ligger over det skraverte feltet uten at det betyr at ungen er stor..
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Nei, både jordmor og lege sier bare at jeg er stor. Men de bekymrer seg ikke sålenge jeg holder meg på den samme linja hele tiden.. at jeg ikke plutselig går opp og plutselig ned..
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 symfyse målene har ingen ting med ungen å gjør d er bare livmora som blir målt..jeg lå oxo godt over ei stund mens babyen var helt som den skulle være..har bare litt stor livmor=)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 Legen min kalte sf-målet for "illusjon" og sa at det var et lite troverdig mål for størrelse på barnet inni. Mitt mål lå 3 cm over det skraverte feltet på første måling (uke 23), men har etterhvert kommet seg innenfor det grønne. I mitt forrrige sv.skap lå jeg hele tiden 2-3 cm over det grønne og gutten var stor - KS-fødsel 10 dager før termin og 4100 gr. Tør ikke tenke på hvor stor han hadde blitt om han skulle vært der inne i magen i 20 dager til... Jeg spiste da, som nå, veldig sunt, masse grønnsaker og frukt og lite sukker og fett, la på meg ca 10 kilo totalt (var helt normalvektig fra før), og jeg også lurte jo på om det var jeg som gjorde noe galt. Spurte den legen jeg da hadde om det, men han bare ristet på hodet og sa at han ikke kunne skjønne hva det skulle være. Noen har bare høye mål, noen ganger blir også barnet stort, jeg er visst en av dem, og det trenger ikke å være noe galt med barnet eller med hva du spiser og hvordan du lever.
Hvitkløver2020 Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Mitt sf-mål lå helt i overkant sist og gjør det nå også. Sist kom gutten to dager før ul terminen og var 53 cm og 4090gram. Tipper lillebroren blir ca lik, selv om jeg føler på meg at han blir større. La på meg 20kg sist, har så langt lagt på meg 7kg og er 35+0 i dag=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå