Gå til innhold

Urolig under amming..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen andre som har babyer som er urolig og "kavete" under amming? Jenta mi på 3mnd ligger å kaver og skriker. Dette har hun egentlig alltid gjort. Hun har hatt kolikk, men sliter med magen enda... lurer på om det er derfor hun er så urolig...På nettene går det veldig fint, men om dagen ja da kan hun styre på. Er ganske slitsomt egentlig, blir liksom ikke noe kos... Noen andre som har det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig og si hva det kan være. Men når du ammer om natten, ligger du da? Og sitter du og ammer på vanlig måte om dagen? Hvordan sover hun og virker ellers?

Gutten min var veldig urolig da jeg ammet han,han kavet masse og skrek til flere ganger. Vi trodde det var kolikk, men han hadde ingen fast mønster på skriking og uroligheten, så vi fant ut at han hadde en låsning i nakken.Derfor var det vondt for han og ble ammet når jeg satt. Dette gjorde han kavete og urolig ved amming og det gikk også ut over magen og søvnen.

 

Ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI igjen.. Jeg både sitter og ligger om natta. Har prøvd å ligge om dagen også, men ingen forskjell. Har vært hos kiropraktor pga kolikk, han hadde vell kjent om det var noe i nakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var hos kiropraktor for kolikk i starten vi og, men han kunne ikke kjenne låsningen hans.Gutten vår har/hadde Kiss og da er det de to øverste nakkevirvlene som har en låsning. Det kan være vanskelig og kjenne. Men det trenger jo selvfølgelig ikke være noe, men syns det var så påfallende det med ammingen.

 

Sover han godt da, er urolig ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Min gutt på snart 4mnd kaver også under amming. Han begynte med det rett før 3mnd. Han er også rolig om natten, og i tillegg ok om morgenen. Så blir han værre og værre utover dagen. Om ettermiddagen/kvelden får jeg han ikke til å die i det hele tatt.

Det hjalp litt å få oxytocin nesespray, så jeg tror det er fordi han er utålmodig og melken min renner seint.

Han får forøvrig MME i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er melken som renner sent? Hmmm... hun har jo vært slik hele tiden. Sover bra om natta, men er en del urolig og sover ikke alltid like mye om natta. Men hun har jo en del vondt i magen, hyler og skriker når hun promper og bæsjer. Tenker kanskje at dette og er grunnen til uroligheten... at når hun drikker så prøver hun å få det ut... ikke vet jeg. Må ta det opp en gang til på helsestasjonen. Men skal prøve nesespray først i tilfelle det er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har det på samme måte! Har begynt nå i det siste, han er også tre måneder. Før gikk det kjempefint, og om natta går det fint - men ellers begynner han å gråte, og snur seg bort fra puppen, vrir seg tilbake igjen, og kaver i vei. Jeg lurer også på om det er melka som renner for seint for han - men har jo ikke lyst til å bli avhengig av den nesesprayen for å kunne amme. Er det noen av dere som har prøvd den i en periode, og så ikke hatt behov for den lengre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert prøvd litt forskjellig, men jeg opplever ialllefall at vesla roer seg ved puppen hvis jeg holder henne i hånda og stryker den. Det samme gjelder forsåvidt også hvis hun er urolig i søvnen. Da slapper hun av når jeg tar hånda hennes-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også slik - kaving på ettermiddag og kvelden. Kan det være at melkeproduksjonen er nedsatt på den tiden, og at dersom melken renner sakte så blir de litt små desperate??

Jeg har brukt syntocinon tidligere, kanskje jeg bør bruke den ettermiddag/kveld da.. hm...

 

Tror ikke det har noe med magesmerte å gjøre i vårt tilfelle, tror heller at hun ikke får tak i den melken hun ønsker.

 

Skal prøve nesespray og stryking i håndflaten ved neste måltid:)

 

Til HI: Jeg ble ikke avhengig av nesesprayen. Har ikke brukt den noen uker nå. Skal prøve den igjen nå som sagt på ettermiddag/kveld. :) Nesesprayen er forøvrig MEGET effektiv i de tilfeller hvor melken renner sakte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som vår gutt! Han er straks 4 mnd. Hos oss handler det om å få opp luft eller at han må gulpe - noe vil opp mens han spiser. Så når han kaver tar jeg han fra brystet å raper med han - da kommer det enten luft eller en gulp. Det har ikke vært falsk alarm hittill!

Og det er akkurat som du beskriver; fint om natten og uro på dagen. Kanskje han svelger finere på natten? På dagen er han jo ofte nysgjerrig å vil ha med seg ting og tang mens han spiser - kanskje han da svelger litt feil?

Du kan jo prøve å rape med henne hver gang hun blir urolig ved puppen, om du ikke allerede gjør det - selv om det kan bety en del ganger pr pupp. Noen barn kan jo bruke lang tid på å få opp luft, noe som vi foreldre ikke alltid har tålmodighet til å vente på, men kanskje verdt det hvis de strever veldig.

På natt (når det nærmer seg morgen) hender det han våkner og gråter, når jeg da vet at han ikke er sulten, så er det ofte en gulp som vil opp, som ligger å irriterer han.

Så hvis hun er plaget med mye magevondt, kan det jo hende det er luft/gulp som vil opp:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...