Gå til innhold

er det en mulighet ...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det være at jeg er gravid?

Har liten tro på det selv, men har nesten begynt å lure litt i dag....

Går på p-piller og har tatt dem som jeg skal, men her om dagen da jeg skulle ta den ene, fikk jeg den ikke ut. Den gikk i oppløsning og smuldret bort mens noe ble liggende igjen i brettet.

Begynte da å lure på om det kunne være noe galt med pillene, men tok heller pillen som skulle tas dagen etter i stedet.

Våknet i dag og syntes alt luktet ekkelt. En lukt som henger i hele huset, spesielt i kjøkken/stue området.

Fant frem grønnsåpe og klut og begynte å vaske ned kjøkkenet, tømte kjøleskapet, vasket alle hyller i maskinene, vasket skap, rett og slett alt. Men lukten var der fortsatt, sambo kom hjem og kunne ikke kjenne at det luktet noe annerledes enn ellers.

til slutt fant jeg årsaken til lukten, det var hvitløken som lå på benken der den alltid pleier å ligge. Har vært uggen og småkvalm i hele dag.

var da jeg stusset litt.Var sånn det startet sist også. Forrige svangerskap hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme store deler av svangerskapet.

Hadde en sinnsykt god luktesans og alt hjemme luktet vondt. Lukten av hvitløk klarte jeg ikke, da brakk jeg meg eller kastet opp.

Nå hører det med til historien at jeg begynte på antibiotika i går mot streptokokker, har jo hørt at man blir uggen av antibiotika.

Så tror vel helst det er derfor, men blir jo litt usikker da.

Hvor tidlig kan man teste da?

er egentlig ferdig med pillebrettet i morgen, men siden en pille var ødelagt tok jeg den siste i dag.

Hvis jeg skulle være gravid ville jeg vært 3+4 idag, er det for tidelig å få noe ordentlig svar på en test da?

er jo uansett greit å få sjekket det ut før jeg fortsetter med antibiotika kanskje?

Ble litt langt dette.

Måtte bare lufte tankene litt

Men hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror antibiotika kuren du går på er årsaken til at du føler deg uggen.

Beste måten å finne ut av dette på er å dra på apoteket og kjøpe en graviditets test da!!!

Skrevet

joda, vet det, men er det ikke for tidelig å teste nå da?

Skrevet

jasså du snuppa....hehe....hadde vært morro om du kom etter så fort da ;) Kan jo bli uggen av antibiotika ja, og det herjer omgangssyke igjen i distriktet nå. Har du halsinfeksjon eller??

Jeg fikk positiv test 4 dager før forventet mens, men vet ikke hvordan det er når du har gått på piller da.....men du kan jo ta en nå, og er den negativ, så kan du teste igjen om en ukes tid. Også du...du må holde meg oppdatert altså :))))

Lykke til og god bedring!

Klemz

Skrevet

Lindus: Skal kjøpe test i mårra, men får ikke tatt den før på fredag.

Lenge å vente....

Både snuppa og jeg går på antibiotika for halsen.

Men hvis det er antibiotikaen som får meg til å føle meg sånn, så vurderer jeg sterkt å kutte den ut.

Er jo blitt rene sporhunden jo, eneste plassen det ikke lukter vondt er i kjelleren. Brekker meg hver gang jeg åpner kjøleskapet pga hvitløkslukten, og da har jeg pakket hvitløken inn i en pose, satt knute på og lagt den i ene skuffen....usj.

Høres ut som en frosk når jeg brekker meg, akkurat som da jeg var gravid med Ina, veldig mye som er likt, men er nok bare tilfeldigheter selv om sambo synes det er gøy å terge meg med å stryke meg på magen.

Skrevet

Huffda....kjedelig med halsbetennelse da....får håpe det går fort over!

Jeg kjenner meg jo igjen i det med sporhund.....jeg er sånn selv.....har vært det en stund, men nå begynner det å bli litt bedre....men Kristian spøker med at jeg lukter når nabo'n fiser....hehe....reagerer på det meste av lukter, men det har hjulpet meg mye å gå turer i frisk luft.

Det kan jo være at du er gravid. Ofte man kjenner det på seg selv, og liksom bare vet det....spesielt om det var akkurat sånn du var med Ina også da....blir spennende dette da :)

Skrevet

Er nok ikke gravid, har ikke noe spes følelse av det, men det hadde jeg ikke med Ina heller.

Går jo som sagt på pillen, så sjangsen er minimal.

Er nok antibiotikaen som lager problemene.

Skrevet

Greit å få sjekket ut, ja. Kan jo selvsagt være at det er antibiotikaen som spiller kroppen din et puss. (men jeg har selv blitt gravid på prevensjon to ganger, så jeg klarer ikke å legge av meg tanken på at det kan være det :) )

Skrevet

får nok bare ta en test da ja.

har jo gått på pillen i ganske mange år uten at det har skjedd.

Men så var det jo det problemet med at pillen smuldret opp da....hmmm. er det ikke uansett for tidlig å få slike symptomer da?

Kanskje for tidlig å teste også?

var egentlig det jeg lurte på.

Skrevet

Det hadde vært større sjangse å blitt gravid på mini-pillen, enn med vanlig p-piller.

Skrevet

*luske seg ut av tråden igjen og late som jeg ikke har sett den*

Skrevet

Hehehe...ingenting slipper unna deg gitt.

er over alt du;)

Skrevet

Nå er jeg jo faktisk i 3 trimester da, så at jeg sniker litt på BiM er vel ikke rart;) Hihi...

spennende, kan jeg få bestille tekstmelding av deg når resultatet er klart!?

Skrevet

det kan du vet du, men blir nok ikke det resultatet du håper på.

Går som sagt på pillen, og er rimelig sikker på at det er antibiotikaen sin feil.

3.trimester?? tiden har søren meg gått fort.

Hvor tidelig testet du positivt forresten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...