Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å ta med mannen da?

Hva skjer som regel under det første besøket?

Vi får forhåpentligvis høre hjertelyd, men noe mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på mitt første jordmor besøk i uke 9-10!Hadde ikke mannen min med da..

Det var veldig mye info om kosthold,røyk å alkohol.Åsså kunne jeg spørre henne om alt mulig rart som jeg lurte på!Fikk helsekort,tok blodtrykk,å lytte etter hjertelyd,testa urinen min å at jeg måtte ta blodprøver for å sjekke at jeg var frisk å rask ellers...

Var vell mer et sånt introduksjons møte da,men veldig koselig i grunn!!

Trivelig å prate med henne,fikk god kontakt med en gang!!

Skrevet

hei jeg hadde med meg min samboer på min første time hos jordmor med mitt første barn :)

det syns jordmoren bare var koselig .

så hvis du og mannen din ønsker det så hadde jeg gjort det.

min samboer syntes det var kjempe gøy fikk høre hjertelyden , pluss hun fortalte om litt forskjellig som også var kjekt for pappaen og høre

lykke til :)

Skrevet

Jeg er 13+5 idag, all infoen om røyk og div. fikk jeg første gangen hos legen. Da fikk jeg samtidig helsekort, tok blodtrykk osv (i uke 10)

Tenker jo det må være kjekt for sambo å være med å høre hjertelyd :o)

Skal til jordmor i uke 17.

Skrevet

Hei

Jeg hadde med min kjære på alle undersøkelsesr i første svangerskaper,både hos jm og lege,noe han selv ønsket og jeg synes det var bra,de sier at en aktiv vordene far,er en aktiv far når barnet blir født. Nå har han også vært med på alt,og kommer nok til å være med på alt denne gangen også.

De anbefaler jo at far skal være med,da det kommer mye informasjon og en kan være to som husker på det som blir sagt og to til å huske på hva en lurer på. Det at far er mer,gjør det også mer virkelig for ham.Glemmer aldri min kjære da han fikk høre hjertelyden for første gang.Han gikk og smilte hele dagen etter det,en venninne av meg holdt på å le seg ihjel av ham.

Føler dere ikke at dette er rett for dere,er det jo ingen som kan tvinge dere til det.Dere må finne ut hva som passer for dere.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...