Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 jeg skal male kjøkkenbordet vårt, men alle sier jo at maling er skummelt for gravide!! jeg skjønner att det kan være farlig hvis man har et yrke som maler til daglig, men kan ikke forstå att det kan gjøre noe skade nå? finnes maling uten lukt, men der er det tilsatt farlige kjemikaler for å fjærne lukten... så den er heller ikke bra da!!!! jeg er 28 uker på vei, er det skummelt???
juli-prins:) Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Oljebasert maling skal du avstå fra totalt under svangerskapet!Men vannmaling er det delte meninger om, men hadde jeg vært deg ville jeg ikke malt noe i det hele tatt:)Begynte selv å male, og fikk streng beskjed av jordmor om å slutte mitt prosjekt som jeg hadde i kottet mitt,he,he!Og det var ikke snakk om mer en noen timer, men vi skal vist avstå totalt:)
SuperMoM <3 Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Jeg vil pusse opp kjøkkenet mitt,men fikk ikke lov til å male eller noe for jordmor.. Så da holder jeg meg bare unna det.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Ja, isåfall er jeg skikkelig ille ute!! Malte hele rommet til bebis i helgen. Vegger, lister, dører, vinduer...brukte mange timer. Spurte i butikken etter maling som var trygt for meg å bruke siden jeg var gravid. Hva er det som er så farlig da? Det lukter jo ikke engang?
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Hei hei. Sender deg mailen jeg fikk fra JOTUN i dag faktisk. Så kan du vurdere selv. Jeg vil heller tro på profersonelle enn det som blir sagt her på BIM Lykke til :-) Hei og takk for mail. Ikke vær engstelig,for at maling skal være skadelig må du jobbe med den i måneder og år. Så om du maler litt i ett soverom og om du bruker vanntynnet maling eller oljemaling så er du helt trygg. Men hvis du har antydning til allergier f.eks. så bruk maske og hansker.utover det så er både du og barnet helt trygge. Ha god lufting.Lykke til. Med vennlig hilsen,Ole-Fredrik
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 Hei. Støtter meg til det Jotun sier, jeg også. Jeg driver mer litt små-oppussing i huset, og kommer til å fortsette helt til at magen blir for stor. Både vannbasert og oljebasert maling, men med oljebasert maling bruker jeg maske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå