Gå til innhold

Foranliggende morkake og å kjenne liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Noen her som har noen erfaringer å dele om dette? Når kjente dere liv første gang, når kom sparkene, og når kunne det kjennes utenpå magen? KOmmer sparkene ofte osv?

Selv er jeg 19+0, og har kjent kriblinger, men ikke dirkete spark enda, som jeg vet i alle fal.

Glad for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var sikker på at jeg kjente spark i uke 20. Mulig jeg har kjent det før, har kjent mye som ligner på det folk kaller bobler osv, men MANGE tar feil av luft i tarmene og spark på den tiden, så jeg var altså ikke sikker før i uke 20. I uke 21 kunne vi kjenne det utenpå magen, i uke 22 kunne vi se det utenpå magen. Ofte kjenner man det utenpå magen bedre enn man kjenner det inni magen, spesielt når man har foranliggende morkake, bare et lite tips ;) Nå kjennes det ekstremt godt daglig og jeg er 25+3. Magen går i hytt og pine og jeg har ikke sovet de 3 siste nettene pga alle sparkene.

Skrevet

Godt å lese at det kommer etterhvert! Jeg er 20+2 og har ikke kjent noe tydelig spark ennå... er førstegangsfødende, så syns det er vanskelig å vite hva som er babyen og hva som er magen/tarmer e.l.! Har ikke så veldig stor mage ennå heller, men det er nok også fordi jeg er litt stor i magen fra før... (Det er stort sett der alt legger seg når jeg legger på meg!)

Håper det kommer noen spark snart, spesielt utvendig spart, for da kan mannen min kjenne det også! Mye morsommere når man kan dele opplevelsen! :-)

Skrevet

Jeg er 19+5 og har merket små dult/dytt inni men ikke spark som kjennes mot magen. Gleder meg til det kjennes mer!

Skrevet

Har foranliggende morkake, kjente liv (dult)når jeg var 19+noen dager... var vel i uke 23-24 når nordlysmannen kjente det fra utsiden...

Skrevet

Det kommer vel etterhvert, sakte men sikkert:-) Da jeg var på ultralyd for akkurat en uke siden, så jordmoren at vi nok måtte vente et par uker før vi kunne kjenne noe utenpå. Blir stas!

Skrevet

Jeg har foranliggende morkake. Er i uke 21 nå. Kjenner lite foran på magen ennå, men kan kjenne små "dult" på sidene av magen. Og av og til litt "jogging" på blæra mi! Jordmor gjorde meg oppmerksom på at det kunne ta en uke eller to til før jeg kjente skikkelige dult foran på magen også!

Skrevet

Jeg har ikke kjent noe sikkert liv enda. Har litt "romstering" der nede, men jeg er usikker på om det virkelig er babyen eller om det bare er tarmene. Hehe.. :)

Skrevet

Hei! :)

Jeg begynte å kjenne liv for 10-12 dager siden. Jeg kunne kjenne spark utvendig for 5 dager siden. Men morkaka hos meg ligger på baksiden.

Kommer veldig an på hvor den ligger hos deg og hvor babyen ligger. Det er nok veldig forskjellig fra person til person. Jeg er i uke 20 i morgen.

Skrevet

Jeg er i uke 22 med første. Jeg har også foranliggende morkake som demper spark. Jeg kjente det ikke før uke 21. Men jeg har bare kjent det inni meg, sambo har ennå ikke fått kjenne det. Jeg venter og venter til jeg kan kjenne skikkelig spark som også han kan kjenne fra utsiden. Det kan fortsatt gå flere uker før du kjenner noe, så jeg hadde ikke blitt bekymret for det.

Skrevet

Hei :o)

Er nå 23+4 & førstegang.

Jeg kjennte denne berømte bobla i magen når jeg var 15+4, var usikker da jeg synest det kansje var vell litt tidlig med F.liggende morkake.... og alt det vi leser oss til for å lære å kjenne litt . Så sitter jeg egentlig der og venter meg en fis kan en si *hehe* Ingen fis :D 17+ Sitter i soffan ser på dagens hotell cæsar, i ekte Al Bundy stil 100% avslappa siden magen var oppblåst & alt "strammet" sjøl joggebuksa. Der dulter det til både på innsiden og utsiden I håndflata samtidig da var jeg sikker, og kunne liksom "dele" nyheten med att Endelig liv. Med men det gikk faktisk nesten 2 uker til neste gang jeg skulle få kjenne noe til Han igjen.... Og siden har det litt etter litt blitt stadig mer krefter & har siden uke20 fast kjent liv inni der oxo med utvendige spark

Nå er det mye liv på stort sett faste tidspunkt, så jeg kan ta litt pauser etter når vi skal hilse&tøyse litt i arbeidstia (har en ganske selvstendig jobb) & vi har mange koselige stunder sammen hver dag nå.

Husker det som det var i går, ett Magisk øyeblikk bare vi to....lixom.

Skrevet

jeg kjente ikke noe sikkert liv før etter uke 20, kjente nok noe før men om det er luft i magen eller ikke vet jeg ikke. Er nå 26 uker og nå kan vi både se og kjenner spark utenpå magen innimellom.

Spute jm og hun sa det var venlig at man ikke kjnte så mye liv før etter uke 20 med foranliggende morkake.

Skrevet

Takker og bukker til alle for mange flotte svar på spørsmålene mine:-D

Hilsen HI.

Skrevet

Forrige svangerskap kjente jeg liv når jeg var 18 uker (hadde morkaka forann)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...