Gå til innhold

fikk ikke tidlig UL :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om jeg ikke har ANELSE om hvor langt jeg er paa veg...di tar bare utgangspunkt i at jeg er 8 uker...hehh...hva tar de egentlig utgangspunkt i skal tro? jaja...jeg tror ikke jeg er 8 uker altsa, saa faar haape at ultralyden blir innafor den rete tiden da. Jeg gikk veeeeldig over sist, saa er veldig viktig for meg aa faa en forholdsvis riktig ultralyddato.... jeg syns det er uforsvarlig aa holde ungen inne i en totalt inntoerka mage!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm.. Jeg vet ikke hva de går ut fra da, men du får jo en termin på ordinær UL. Hvis de bommer fælt på ukene slik at du feks kommer for tidlig på UL så får du kanskje en ny time?

Bestill deg en privat UL hvis du har mulighet til det. Eller ta det opp med legen igjen.

Skrevet

har ikke raad til privat ul (naa i disse husrenoveringstider), men faar bare ta det som det kommer og haape at jeg ikke er lengre enn 8 uker naa. Jeg tror nemmelig ikke kroppen min KAN starte en foedsel selv, og vil bli igangsatt denne gangen ogsaa, og jeg tror jeg var heeeelt paa grensen av det forsvarlige sist jeg foedte. var da 16 dager over og ble igangsatt, og det var ikke mye vaatt aa spore naar de tok vannet gitt.....

Skrevet

men har du ikke oversikt over mensen din slik at du har ett ca overblikk over når du skal ha termin?

Skrevet

Tror ikke det koster all verden for en privat UL, så får du roet nervene litt.

Om ikke forsett å mas på fastlegen, til slutt må de jo sjekke deg.

Skrevet

Hei du!

Du kan vel få en ganske så riktig termin ved 18 ukers ultralyden? Men uansett kjedelig å være usikker....

Lykke til!

Skrevet

nei...jeg aner ikke naar jeg hadde siste mens. Jeg ammer fortsatt foerstemann og mensen har vaert saa uregelmessig at jeg har ikke holdt styr paa den rett og slett. saa jeg aner virkelig ikke.

Joda, ultralyd i uke 18 er jo det som gir riktig termin...meeeeeen, det er jo vanskelig for legen aa sende meg paa UL i uke 18 naar jeg ikke ANER naar uke 18 er. det er vell egentlig det som plager meg, at jeg da kan risikere aa ikke faa ultrald foer jeg egentlig er i uke 22 f.eks, og dermed kan jeg ikke faa noeyaktig ultralyd i det hele tatt...saa da blir det bare spekulering av termin, og med min historie fra forrige svangerskap er jeg som sagt redd for at det kan ende med sorgen om jeg pluttselig gaar over laaaang tid uten at de egentlig vet det. men jeg vil nok forlange tettere oppfoelging dette svangerskapet aa grunn av hvordan det gikk sist.

sammendraget er at jeg gikk 16 dager over, det var knusk toert inni der, og lillemann satt fast i bekkenet. jeg maatte hoppe for aa faa han til aa loesne, og jeg holdt paa aa ende i krisekeisersnitt. heldivis loesna han og kom seg ut.... men det var veldig kritisk, og jeg kunne vell se redselen i oeya til alle unntatt jordmora (som klarte aa holde hodet kaldt og fikk ungen ut mot alle odds) I ettertid har jeg laert mye om farene med aa gaa saa mye over tiden, og priser meg veeeldig lykkelig over aa ha en frisk gutt hos meg naa.

Skrevet

hei, jeg hadde samme problem som deg i første svangerskap. Jeg fikk heldigvis ultralyd for tidlig og ble dermed bedt om å komme tilbake. Men på den nye ultralyden fikk jeg igjen beskjed om at jeg nok ikke var mer enn 16+4. De flyttet terminen nok en gang og det var den som ble stående.

Jeg slo meg ikke til ro med dette og pratet masse med jordmor om at den nye terminen min var alt for sen og at det var helt umulig at jeg kunne gå lenge over den. Heldigvis hørte jordmor på meg og jeg ble sendt på overtidskontroll bare to dager etter termin. Det viste seg da via ul at det var lite vann igjen. Legen sa da at hvis ikke det skjedde noe på to tre dager så måtte jeg komme inn igjen, men han regnet med at dette ville gå fint. Og det gjorde det. 4 dager over termin ble tulla født, det var så vidt det kom noe vann ut så det var ikke så mye gris.

Mas mye på lege og jordmor så skal du se at de hører etter på frustrasjonen.

Hvor langt tror du slev at du er da?

Skrevet

Hei, ser ut som det er to sikre maater aa faa tidlig ul paa. Tilfeldig, men ofte spotting av friskt blod og for et abort inngrep- du kan tolke dette innlegget I den rettning du onsker. Lykke til

Skrevet

Hei. Nå vet jeg ikke hvor du bor hen. I Porsgrunn er det en privatklinikk, hvor du kan bestille ultalyd tidlig i svangerskapet. Dette koster ingenting så lenge man er gravid. Men skal du ha 3d ultralyd på du betale en egenandel. Men vet også at det er mange klinikker her som du må ha rekvisisjon for å få time.Det er jo også betryggende å vite at alt står bra til der inne da, og vente i 16-17 uker synes jeg er veldig lenge. Men uansett så tilpasser de terminen ut i fra babyens utvikling, da flytter de bare termindato.. Alt ordner seg nok ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...