Mojo med trollungen Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Herregud her er hormonene på høykant, jeg er så sint og sur, og det går ut over lille vofsen, jeg kjefter og smeller og har null tålmodighet med henne lenger, men heldigvis ser vofsen bare på meg med et litt trist utrykk å sier : mamma da.. jeg har jo ikke gjort noe galt. Heldigvis er vofsen tilgivende, er vel derfor de blir kalt menneskets beste venn, så hun krøller seg sammen i fanget mitt å ser på meg med store valpeøyne. Uff.. føler meg sååååååå slem.
Jippi! Maibaby! Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Vet godt hva du mener..( Har en liten goding som ligger her ved siden av meg med labbene over snuta og sover... Han er jo egentlig bare herlig og valpete, men jeg har ikke tålmodighet med alle strekene hans om dagen... Stakkars liten!
dolly29 Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Min hund har vært møkkasur i hele dag, så henne kunne jeg fint solgt!!!! Men så er jeg veldig glad i henne også da, når hun er i bedre humør.. Veldig tydelig sånn
Makko med to små gutter Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 dolly29 da... du får komme hit med sure hunden din! Jeg har sikkert verdens gladeste hund :-) Selvom jeg er møkkasur og kjefter, -alt han gjør er å logre, vise med kosedyre sitt eller invitere til lek... -men kan ikke være sur for lenge med en slik i hus :-D
TrustNoOne (but Me) Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har en stakkar som springer huset rundt og leter etter kjæresten sin - vi har en tispe og en hann, tispa er hos svigermor mens hun har løpetid - men hannen leiter fortvilet etter henne likevel...dakkar liten. I går jokket han som en gal på en gammel sofapute, er visst ikke enkelt å være gutt
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 hehe, er ikke helt enkelt dette med så masse hormoner og greier å holde styr på!! Også stakkars små voffsene som ikke aner noen ting, men som likevel merker at ting er annerledes Har to små vofser, og hun ene er heeeeelt merkelig for tida - masse humørsvinginger..! I det ene øyeblikket er hun superglad, i det neste "kjefter" hun på andre vofsen som bare vil leke, og så vil hun plutselig ligge helt for seg selv, så masse oppmerksomhet og kos osv Også så mye styr og streker de finner på som matmor ikke er helt begeistra for for tia!! hehe. Litt lite tålmodig nå ja. Heldigvis så er de ubetinga gla i oss uansett hva! <3 Og de er evig takknemlig for det livet vi gir dem Noen som vet hvordan hunder reagerer når det kommer en nyfødt baby inn i deres hjem forresten?
Mojo med trollungen Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. februar 2008 Nei men vil gjerne vite om non har erfaringer, vofsen min er nemmelig meget sjalu og sær, spess imot tisper (det gjelder mennesketisper også) hehe.. Og jeg får jo jente babs Uff ikke greit disse hormonene, heldigvis for at hunden ikke er langsint
Liaes Skrevet 27. februar 2008 #8 Skrevet 27. februar 2008 det sambo sier er at hunder spes schæfer blir veldig beskyttende over babyer! kan ligge og passe på ungen lenge. kansje være litt morsk på nye og ukjente personer som skal se på ungen. dette kan jo være enkelt tilfelde, men hunder generelt oppfører seg helt annerledes når en ny baby kommer i hus!
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #9 Skrevet 27. februar 2008 Kreps 86: Vår erfaring da vi fikk babyen vår hjem og hjemme ventet to store hannhunder: Eldstemann holdt veldig distanse til babyen de første ukene, men nærmet seg etterhvert. Yngstemann slikket og slikket og ville kose med babyen hele tiden. Når ukene gikk og de ble fortrolig med at babyen skulle være her, så begynte de å passe på han når han sov ute i vogna si. De la seg på hver sin side av vogna og sov/voktet der til jeg tok vogna inn. I dag er eldstemann død, men yngstemann lever og er SÅ SNILL med babyen (7.5 mnd). Når babyen kryper bort til hunden på gulvet og lugger i pelsen så slikker hunden babyen i ansiktet for slik å avlede babyen. Og det funker. Babyen blir litt fortumla og slipper taket :-) Ingen av hundene har vist noen tegn til sjalusi ever, men vi har også vært veldig bevisst på at de skulle få det de pleide før barnet kom, av oppmerksohet, kos og turer. Så bare positive erfaringer her. Rasen har sikkert også litt å si. Vi har Flat Coated retriever og de går jo for å være veldig snille mot barn og er gode familiehunder. God og trygg psyke, noe oppspilte og ivrige, men utrolig hva litt lydighet gjør med hunden....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå