Gå til innhold

Dette med holbarhetsdato på mat...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt syk på dette, eneste jeg kan spise som har gått ut på dato er egg...

Men så er det dette med dato da, mannen min mener det er datoen som er stemplet på som gjelder uansett, men jeg mener at når pakka er åpnet gjelder ikke den datoen lenger fordi det da ikke er vakum lenger og bakterier kan komme inn... Han blir helt oppgitt over meg som kaster og heller ut ting som har stått noen dager åpnet i kjøleskapet.

Hvem av oss har rett da, det gjelder ting som juice, kjøttpålegg osv Må jo legge til at jeg ikke sjekker om det lukter eller smaker surt, jeg kaster for sikkerhets skyld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har helt rett, er ting åpnet gjelds ikke datoen lenger.

Tenk bare på latoseredusert melk som er stemplet flere måneder fram, den hadde vært spennende å se han drikke etter å ha vært åpnet en stund, ha ha ha.

Skrevet

Nei, men ein må jo kunne bruke fornuft. Å kaste mat berre fordi det har vore opna i nokre få dagar, er heilt sprøtt

Skrevet

Oida, he,he.. Men jeg prøver å ikke kaste så mye da, mest pga pengene og ikke miljøet må jeg innrømme ;-)

Spiser heller kokt skinke på alle brødskivene så pakka blir tom på et par dager..

Skrevet

Du har rett. Men oftest står det jo holdbarhet etter åpning også, på forpakningen.

Skrevet

du har rett, men kan nok være at du er litt ukritisk i kastinga di. er jo noe holdbarhet i ting selv om deter åpna

Skrevet

Holdbarheten som står på pakka er den som gjelder når pakka ikke er åpnet. Om jeg åpner en leverpostei i dag som går ut i april så er ikke den spislig i april for å si det sånn... da ville den vel gått ut av skapet selv?

Jeg også heller ut ting eller kaster det når det har stått lenge i skapet... Men her er sambo også sånn da heldigvis! Skal sies at jeg faktisk lukter på ting før jeg kaster da og må alltid ha sambo til å lukte også, han har nese for sånt ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...