Gå til innhold

Holdbarhetsdato på egg...


Anbefalte innlegg

Skrevet

bruker dere egg som er gått ut på dato?

 

Vet at for noen år siden var det mye lengre holdbarhetsdato på egg, men pga. noen EU regler måtte dem bli kortere, så jeg bruker egg som er gått ut på dato, men samboeren min får helt spader når jeg gjør det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror man kjenner det veeeeldig godt, om egget faktisk har blitt dårlig. Da stinker det svovel, død og fordervelse når du koker eller steker det.

 

Skrevet

Du kan fint plusse på en måned etter utløpsdato og ha god samvittighet. etter det kan det være greit å sjekke for psykens skyld.

Eggene i Norge er stemplet lenge før de egentlig går ut, så selv jeg som er datofanatiker spiser de langt over.

Skrevet

Ja, det var det jeg regnet med. Det har aldri skjedd, så så ille kan det da ikke være...

Skrevet

Det er ikkenoe problem, egg holder seg fine mye lenger enn det står på så lenge de står kaldt. Setter de i eggeholderen i døra på kjøleskapet jeg, så er det ingen som ser noen dato og tenker på det :-)

 

Har også blitt fortalt at hvis et egg har blitt dårlig så det ikke kan spises lukter det så vondt at du ikke er i tvil...

Skrevet

En hel måned? Hehe...da hadde samboerne hvertfall tilta totalt : )

 

Har pleid å bruke de i uke over, men ikke mer...da kan jeg ihvertfall driste meg til å bruke de enda lenger da...

 

Tusen takk .)

Skrevet

Du kan bruke de mye lengre enn en uke ja. Det er bare teite regler som gjør at de stemples så kort, ikke fordi de ikke holder lenger.

Ta fram spritusjen og endre dato på eska, kanskje samboeren din lar seg lure, he he.

Skrevet

Det står (stod i alle fall) på priorpakkene at de fint kunne brukes en mnd etter datoen om de var oppbevart riktig. Jeg bruker dem gjerne en mnd ekstra jeg da. Men da til baking ol slik at de knekkes først. For om egg blir dårlig så er det overhodet ingen tvil. Det lukter fælt.

Egg og grønnsaker er bra til de lukter eller ser dårlige ut.

Enkelt og greit.

 

Skrevet

Hvis du slipper et egg i et glass med vann og egget flyter, så er det ødelagt. Da har det dannet seg gass inni egget. Med vanntesten slipper du å oppleve lukten av råttent egg.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...