Gå til innhold

Dere som ikke ammet 1.mann, ammet dere 2.mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm, selv sleit jeg litt. Hadde lite melk og jenta ville ikke ta ordentlig tak. Måtte til slutt gi opp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammet ikke 1 mann og det var ikke frivillig. Jeg prøvde og sleit men vi fikk det rett og slett ikke til. Men nå er jeg supermotivert for å amme nr 2 (det var såååå nederlag å slutte..) så nå har jeg allerede vært hos en ammehjelper for å finne ut av hva som gikk feil med førstemann og hva jeg skal gjøre anderledes nå, og jeg har funnet ut hvor jeg kan få hjelp om jeg sliter med neste. Ønsker deg lykke til med denne og si fra om du trenger noen pointers for å få det til :)

Skrevet

Dette lurer jeg også på.. For jeg sleit virkelig, helt til jeg var så sliten både jeg og bebis at vi ga opp..

Skrevet

Første måtte jeg gi opp pga kronisk brystbetennelse, etter 6 antibiotikakurer etter hverandre, 40 i feber annenhver uke, smerter og drit var det på sykhuset jeg fikk beskjed om å gi meg..

Andre gangen var det akkurat samme greia, enda jeg fikk god oppfølging fra både sykehus og ammehjelp. De trodde jeg hadde noen defekte/trange melkekanaler og altfor stor produksjon så det lakk melk ut i selve brystvevet og dermed ble betennelser igjen og igjen..

Nå tredje gang har jeg fullammet i 7 mnd og ammer mye fremdeles (9 mnd nå). Har hatt en eneste en betennelse. Ingen skjønner noenting. Legen tror jeg har hatt mindre produksjon denne gangen pga stress, men det er bare en teori.

Så ja, det kan forandre seg fra barn til barn :-)

Lykke til med din neste!

Skrevet

Let på ammehjelpen.no og kanskje du finner det som gikk feil sist. (det med å ikke få skikkelig tak, har jeg nettopp lært meg, er noenganger på grunn av stramt tungebånd hos babyen og noen ganger fordi man venter til babyen har vært sulten en stund og skriker meg tunga trykket opp til ganen.)

Jeg har snakka med et par ammehjelpere og med ei jordmor om amminga og funnet ut at sykehuset jeg skal føde på har ammepoliklinikk. Den skal jeg bruke for alt det er verdt. Det skal visstnok stå et par steder man kan henvende seg i "Gravid" i april, men er ikke 100% sikker på det.

Skrevet

Første var prematur, så vi fikk ikke til amminga.. Pumpa meg i tre mnd, innmari slitsomt sammen med kolikk og veldig syk unge...

Andremann amma som bare det:) Ikke problemer der..

Skrevet

Første ammet jeg i 2 uker, da orket jeg ikke mer. Hun var ikke ivrig på å suge i det hele tatt og vi sleit skikkelig.

Nr 2 ammet jeg i 9 mnd:-) Fullammet henne i 4 mnd. Alt gikk så mye, mye bedre denne gangen. Skikkelig stolt av meg selv:-)

Skrevet

Jeg har bare hatt en mann. Og ham har jeg ikke ammet!

Jeg er litt overrasket over at jeg er førstemann til å komme med dette vannvittig morsomme svaret...

Men for å gi et seriøst svar: Jeg ammet min første til han var litt under 6 mnd, men det var ikke uproblematisk på noe tidspunkt. Jeg ga tillegg og styret med pumping og alt mulig for å ha nok melk. Det rant nok minst like mye snørr og tårer som melk i den perioden...

Med nr. 2 ammet jeg i 13 mnd. Jeg skal ikke påstå at det var helt uproblematisk, men hun trengte aldri tillegg, og jeg fullammet henne i 4,5 mnd.

Så jeg anbefaler deg å slappe av og tro på at det går bedre med nr. 2.

Skrevet

JAAA

OG DET GÅR KJEMPEFINT

jenta er no 16 mnd og vi held på framleis

Skrevet

Jeg strevde og strevde masse med nr.1, og endte opp med å pumpe meg i 3 mnd, da ga jeg opp. Med nr 2 hadde vi litt startvansker den første mnd, og måtte hjelpe til med litt pumping ved siden av, men etter det gikk det flott.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...