Gå til innhold

kan jeg melde meg arbeidsledig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er student med mammaperm, fikk poden på juni i fjor. skal begynne på skolen til høsten, men får ikke permpenger lenger enn til april. kan jeg melde meg arbeidsledig fram til skolen starter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja du kan jo det,men har du jobbet slik at du har rett på dagpenger da?? Uansett om du melder deg arbeidsledig så må du ta den jobben du får om de ringer deg i april. Sier du nei mister du pengen.

Skrevet

kan vel det ja hvis du er på utkikk etter jobb til skolen starter? men vet ikke om du har rett på arbeidsledighetstrygd..

Skrevet

Kan du vel, men hadde du inntekt nok i fjor til å kvalifisere til dagpenger? Hvis ikke er vel sosialen greia.

Skrevet

Du kan melde deg arbeidsledig men da må du være reel arbeidssøker også - dvs du må ordne deg pass til barnet og kunne stille på jobb på kort varsel.. Og skal du få dagpenger må du ha tjent over en minstesum for å få det - er usikker på hva det er.. Ta kontakt med ditt lokale NAV kontor og snakk med dem du!!

Skrevet

jeg jobba utenom skolen under sv.sk + før jeg ble gravid. trur jeg har krav på trygd, sosialen frister lite. og nav trygd er en times kjøring unna så tenkte jeg skulle høre her først..

tenkte jeg skulle jobbe fram til skolen starta. men søker ikke poden inn i barnehage før jeg vet at jeg har jobb.

Skrevet

Dersom du kvalifiserer til dagpenger kan du jo melde deg arbeidsledig. Men du må kunne ta jobber de tilbyr, da, så barnehageplassen kan være greit å ha i orden. Så kan du jo bare la ham ha korte dager og mye fri om du ikke får noen jobb eller kurstilbud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...