Gå til innhold

Allergi og astma.

en på vei *utklekket:)*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ringt lege i dag og fått beskjed om at allergi tabeletter bør unngås,det samme med astma medisiner.

Dilemmaet er da,jeg får alltid astma i forbindelse med pollensesongen hvis jeg ikke starter behandling tidlig.

Er det fler som har det slik,hva har dere evt fått beskjed om å gjøre?

Bruker vanligvis aerus allergitab somt ventoline og flutide,finnes det andre alternativer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det akuratt som deg og har fått samme svar som du har av min fastlege..Jeg har vært medisinfri i 8 mndr nå,men begynner å få denne hvesingen i pusten nå-er i uke 29.. Så jeg tenkte å høre med indremedisineren som jeg går på kontroll til i neste uke, forferdelig plagsomt-er nesten litt redd for astmaanfall også..litt ekkelt:-(

Skrevet

Jeg hadde pollenallergi før jeg ble gravid.

Tidlig i graviditeten ble det konstantert at jeg er blitt allergisk mot dyr(har hund)og fått litt astma.Ikke snakk om at jeg kvitter meg med hunden min, regner med allergien forsvinner når barnet kommer siden jeg ikke har regagert før jeg ble gravid.

Jeg har gått på astmamedisin (inhalator) hele tiden, Serevent.Fikk beskjed om å bruke ventoline bare v behov. Ingen fare med å bruke disse medisinene i graviditeten ble jeg fortalt av legen min.

Sjekk disse linkene:

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322927

http://www.dinside.no/php/art.php?id=385532

Skrevet

Bruker bricanyl astam-medisin, og fått beskjed om at jeg kan bruke det. Samme med den forebyggende (symbicort). Bruker ikke noe mot allergien. Eneste er at jeg tygger en tyggis som heter alleramin ved behov. Får kjøpt den på sunkost, og er kjempeeffektiv. Tar knekken på pollenallergien på under ett minutt!

Skrevet

Takker for svar.

Jeg får høre mer med legen i morgen,han skulle sjekke opp andre alternativer.

Nå har jeg jo fått noen gode tips.

Litt bekymret når det setter igang for fullt men håper det løser seg på best mulig måte.

Takk igjen for gode tips,ha en flott dag videre!!

Skrevet

Jeg tar bricanyl og cetirizin allergitabletter, disse skal visstnok være godkjent å bruke under gravidietet. Har dessverre ikke funnet noen erstatning for nesesprayen jeg vanligvis bruker, men har delvis løst dette med å gå til akupunktør. Akupunktørene kan forebygge i forhold til pollensesongen, så det anbefales.

Jeg synes ikke at cetirizin tablettene fungerer like bra som de andre jeg brukte, men bedre enn ingenting.

I mine tre første svangerskap brukte jeg ventoline gjennom hele svangerskapet kombinert med pulmicort. Den gang var det ingen som sa at det kunne være skadelig for fostrene. Ventoline brukes jo også for å hindre premature rier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...