Gå til innhold

Jeg har født! ;)


April76 er på overtid!

Anbefalte innlegg

Det hele begynte hjemme med smårier lørdag kveld, ikke verre enn at jeg sov meg gjennom natten uten problem. Utover søndag formiddag tok de seg opp og jeg prøvde å holde ut lengst mulig hjemme før jeg dro på sykehuset. Da klokken krøp mot 5 om ettermiddagen fikk jeg litt nok og begynte å kjenne behovet for noe smertestillende :S

 

Var inne på sykehuset til kl 17.30, fikk konstatert 4 cm åpning og fikk epidural - kom deretter til himmelen. ;)

 

Var i himmelen i ca 3,5 time til jordmor ble utålmodig og ville ha en fødsel i gang, hadde kun fått 1 ekstra cm i åpning på denne tiden. Hun skrudde ned på epiduralen og "pirket" borti vannposen uten hell i å få hull. Den påfølgende timen var helt intens, riene kom jevnt hvert minutt og etter en time hadde jeg full åpning og kunne presse.

 

Lille Tamara kom til verden etter 7 press og var akkurat 3000 gr og var 48 cm lang :)

 

For de av dere som skal føde på KK i bergen, håper jeg at dere får samme jordmor som vi fikk, heter Linn Kristin og vi kunne ikke vært i bedre hender, all skryt til henne! :)

 

Jeg takker for meg og koser meg med nurket, lykke til videre alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...