Gå til innhold

Fikk parkeringsbot, men er den riktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt bilen på parkeringsplassen utenfor Mcdonalds, bilen var igang og gutten min på 11 satt inne i bilen. Var borte toppen 4 min, satt meg inn og så ringer telefonen min. Tar den og plutselig spretter det en mann frem fester boten demonstrativt på vindusviskeren og snur ryggen til. Jeg åpner døren og spørr hva han driver med? Jeg skal jo kjøre nå, men han blir sint og svarer at jeg ikke skal behandles annerledes enn andre og at det kun var lov å stå her etter klokken fem. Så bare går han. Ser på skiltet at det stemmer at man bare kan stå der etter fem og tar selvfølgelig bare med meg boten på 600 kr!!!! Er det lov å gi bøter når man sitter inne i bilen selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok lov det ja. Veldig kjipt av ham å bare gi den da. Har selv opplevd å bare få beskjed om å flytte meg innen 2 sek om jeg vil unngå bot..

Skrevet

Det er nok lov sikkert ja, men jeg har aldri opplevd det. Jeg har fått advarsler først.

Skrevet

Nå gjetter jeg at diskusjonen heller kommer til å vinkles inn på at du faktisk lot gutten din sitte igjen i bilen med motoren igang. Skjønner ikke at du våget jeg, men men.

Uansett så satt du jo ikke i bilen hele tiden....

Skrevet

Dessverre er det nok love ja.

En bil anses som parkert uansett om det sitter noen bak rattet. Så når det ikke er stanset for av/pålessing, hvor dette er lov. Så er det parkering, uansett om du sitte ri bilen eller ikke.

Og var det sån at du var borte noen minutter så kan du ikke argumentere i det hele tatt. Dette har sikekrt parkeringsvakten fått med seg.

Skrevet

At jeg våget hva? å ha min sønn sittende i bilen. Han er 11 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...