Honningmelon Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Hun hadde snakket med fysioterapeut ang. at jenta mi på 15 mnd går på tærne. Hun klarte ikke å bøye det ene fotbladet ordentlig, så da ble hun litt bekymret. Men, jeg har prøvd dette hjemme, og har ikke noe problem med å bøye. Hender hun holder igjen med vilje... Men, vi drar gjerne en tur til fysio vi. Helt greit å forebygge, selv om jeg egentlig ikke er bekymret. Noen som har erfaringer ang. dette? Som har blitt henvist til fysio pga. tågåing?
*ale* Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Har inntrykk av at de fleste unger har en gå på tå periode... Vet om noen som har gått til fysio, men det har stort sett retta på seg selv. Så du gjør nok rett i å ikke være bekymra:) Det er vel stramme sener/ muskler, spissfot o.l. de vil sjekke for, men så lenge foten er bøyelig og jevnt sterk så er det nok ikke noe gæli...
Honningmelon Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2008 Hun går ikke bare på tå, men går også med hele beinet nedi, og når hun løper har hun også hele beinet nedi. Det må vel være et godt tegn? Hun har ikke gått på tå mer enn 1,5 mnd ca heller.
*ale* Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Høres normalt ut for meg, men så er jeg ikke spesialist på det da:) Som sagt, begge mine har holdt på på samme viset...
Gjest Hellokitty03+09+13+13 Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 merkelig at hun henviser henne til fysioteraputen nå. jeg har en datter som er 4 år og tågåer. vi fikk beskjed fra både fysioterapaut og sykehuset at de tar ikke dette på alvor før de er 2 år for de er normalt for barn og gå på tærne før dette men fra de er 2 år skal de gå på hele foten, datteren min går på tærne enda men har vært og sjekket det opp og hun bare "kosegår" på tærne heldigvis. motorisk er hun kommet like langt som 6 åringer og hadde det vært noe gale med føttene hadde hun ligget etter.
-Hengebuksvinet- Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 Tror ikke helsesøster la merke til dette, og jeg tok det vel heller ikke opp med henne. Så min første tanke er at dette sannsynligvis er en av hs`ene som ikke har barn selv. Og derfor har mest teoretiske kunnskaper om barn. Men det skader jo ikke å sjekke dette. Bedre med en gang for mye enn en gang for lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå