Gå til innhold

Hva er det med mannfolk???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kvinnfolk gjør husarbeid, er det noe som egentlig ikke blir lagt så mye merke til. Ting blir gjort uten at noen tenker over det.

Men når mannfolk (eller er det bare mannen min?) gjør husarbeid, ja da er de sååå flinke! De forventer jo ros og hallelujarop bare de har støvsugd gulvet....

Mannen min er flink hjemme, slik jeg har forstått det på mine veninner, så er han over gjennomsnittet flink hjemme. Men, hvorfor er han flink når han gjør dette? Er det ikke en del av det å ha et hjem, holde det ved like? Vi er rimelig likestilte når det gjelder alt som har med hus å gjøre, jeg tar en like stor tørn når det gjelder gressklipping, maling og småsnekkering. Men likevel er det han som er flink. At jeg gjør slike ting sees på som en selvfølge.

Mannen min blir snurt om jeg ikke ser at han har støvsugd, vaska, tatt ut av oppvaskmaskina, eller ryddet. Kommenterer jeg at han har glemt å lagt inn klærne han har brettet sammen, blir han skikkelig såret, og sier at om jeg skal fokusere på det som er galt, så gidder han ikke gjøre noe som helst. SUTREKOPP! Er det virkelig slik at vi kvinner skal "gjete" mennene våre med ros for at de skal gjør noe hjemme?

Når det gjelder arbeid utenfor hjemmet, så er vi nok likestillt der også, men jeg kan jo umulig bli så sliten etter en dags jobb som han? Det er jo bare rett og rimelig at han skal få ta seg en strekk på soffan etter middagen?

Huff, måtte skrive av meg litt fustrasjon! Stort sett er mannen min snill og grei, men av og til er han et skikkelig mannfolk, i ordets negative forstand...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok bare enkelte mannfolk. Jeg opplever ikke at det er sånn i hvert fall.

Skrevet

Jeg syns det bare er komisk, jeg :-) Når sambo har gjort noe i huset, så blir han sååå stolt hvis jeg roser han. Og jeg prøver å rose han også, for egentlig er han lat og gjør ikke så mye. Men, får han ros, så er han flink over lengre tid, hehe.

Akkurat som unga vettu ;-)

Skrevet

Nei si det du.... ikke aner jeg hva det er med dem.

Veldig bra innlegg, er helt enig med deg. Så hva gjør vi for at våre sønner ikke skal bli slik? 'Problemet' sitter vel også hos oss damer, som snakker om at menn er flinke til å hjelpe til hjemme (tullete utsagn).. Dessverre er det jo fortsatt sånn at hvis det ser bomba ut og vi får besøk, så tenker besøket automatisk at jeg ikke har giddet å rydde...

Likestilling på hjemmefronten er nok dessverre fortsatt noen år unna.

Skrevet

Det er nok veldig ulikt. Mannen min gjør det som behøver å gjøres uten at jeg går etter ham og roser han. I like måte som han ikke trenger å gå etter meg å rose meg=)

Skulle vilje si at jeg har funnet meg en god man=) Og han gjør ekstra mye hjemme nå når jeg er gravid(er veeeeeldig sliten om dagene) Og støvsugingen tar han helt ansvar for ettersom at jeg får vonft i bekkenet av det. Og jeg trenger ikke spørre han om å gjøre ting. Han ser selv hva som trenger å gjøres og gjør det.

Skrevet

Hehe, jeg trenger ikke si hva min skal gjøre jeg heller, det jeg reagerer på er at han kan påberope seg å være flink når han har gjort husarbeid, mens at jeg gjør det reknes som en selvfølge...

Tror nok at mødrene før i tiden dullet vekk sønnene sine litt, svigermor er en skikkelig gammeldags husmor. Gikk husmorskolen, og har vært hjemme helt fram til barna (5 gutter) nådde skolealder. Hun er den typen som koser seg ved strykebrettet, og stryker underbuksene hvis hun har tid....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...