Gå til innhold

trenger tips angaaende flyreise og mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal ut og reise med min 5,5mnd gamle sönn i morgen, og han har dessverre den siste tiden begynt aa nekte aa ta pupp i offentlighet.Han blir kjempestressa og ukonsentrert, saa det er uaktuellt aa begynne med paa flyet og flyplassen i morgen. Han tar flaske, saa bruker aa ta med det naar vi skal noe.

Men i morgen er vi ute paa tur fra 11 til 19 ca, og da trengs det jo opptil flere flasker.

Hvordan gjör man det praktisk?

Tenkte aa ta med en termos med varmt vann, men faar man lov til aa ta med ubegrenset med det? Hörte om ei som holdt paa aa bli nekta aa ta med vann til mme, og fikk beskjed om aa be om varmt vann paa flyet. Men det er jo ikke kokt vann?

Og kan man blande det varme vannet med kaldt kjöpevann kanskje? Han er jo saapass gammel at det bör vaere greit?

Egentlig spiser han normalt gröt kl 17 og, men det har jeg tenkt aa droppe i morgen. Satser paa at trafikken gaar greit paa gardermoen i morgen, slik at vi er hjemme til sju, men til dags dato har jeg aldri opplevd aa ikke bli forsinket fra gardermoen....

Ble litt langt dette, men haaper noen har noen smarte triks og tips:)

kanskje og noen som vet om jeg faar lov til aa ta med barnevogna fram til gaten paa gardermoen? Har et par timers stopp der skjö, og vet av erfaring at baering i flere timer er svaert upopulaert.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mylian er svimmel
Skrevet

ler meg ihjel maiken er sick

Skrevet

Hallå! Vet ikke om det der med barnevogna, men det jeg har gjort ved lengre flyreise er å ta med ferdig mme. Sånn på kartong. Flyvertinnene varmer det opp for deg! Har også hørt om flere som har blitt nektet å ta med seg vann på termos...derfor turte ikke jeg å gjøre det.

Skrevet

kjøp disse ferdigpakkene med mme.. så får du varmet melka på flyet..=)

vogna får du ikke tatt med deg til gaten desværre.. men de har kanskje noen vogner på flyplassen som du kan låne..=)

ha en fin tur..=)

Skrevet

Finnes det ferdig mme?? Det visste jeg ikke. Takk for tipset, da faar vi stikke paa butikken og se om jeg finner det.

Skrevet

Hvorfor kjøper du ikke slike ferdigutblandet mme på butikken - varmer/koker det opp og har det på termosen? De er ikke så strikse når det gjelder drikke/mat til småunger - i hvertfall har aldri jeg opplevd det - og jeg har reist MYE med mine 2 små.

Men jeg tror varm vannet på flyet er kokt faktisk......

Skrevet

Kjøp de små ferdig blandet nan boksene. Ferdig til å gi på en to tre:-)

Jeg ville tatt med grøt, bare sånn i tilfelle rottefella.

Vi fikk ikke ta med vognen inn, ble henvist til vognene de har på flyplassen, men vi fant ingen vogn.

Skrevet

takk for kjappe svar alle sammen! Visste ikke om at det fantes ferdig-mme jeg:) Da tror jeg jeg skal pröve meg paa tipset om aa varme det opp og ha med paa termos, saa har jeg det klart under mellomlandinga ogsaa.

Og jeg kan jo ha med litt grötpulver, bedre aa vaere forberedt i tilfelle krise.

Synd med vogn, da tror jeg vi dröyer det saa lenge vi kan utenfor sikkerhetskontrollen, hvertfall hvis jeg ikke finner vogn. Blir MYE skriking av baeresela.

Da gleder jeg meg til Norgestur:)

Finvaer i trondheim?

Skrevet

Det er ikke noen god ide å ha ferdig oppvarmet mme i termos i flere timer. Kan bli bakterier.

Skrevet

Ikke smart altsaa?? hmm, faar gjöre begge deler da, ha med ferdig oppvarmet til ett maaltid, og saa et par som er klare til oppvarming.

haaper de har ferdig-mme her nede da, skal stikke paa butikken naa:)

Skrevet

har vært ute å reist flere ganger med tulla og har alltid fått med meg termos med varmt vann. og hvis man ser på avinor sine hjemmeside har man rett til å ha med kokt vann til ungen. de prøvde å nekte meg en gang, men stod på mitt og de måtte sjekke opp med sjefen, men jeg hadde rett og fikk det med meg. de har faktisk ikke lov å nekte deg å ta med noe som er mat til ungen, så lenge du er villig til å smake på det.

lykke til på turen...vi reiser på tur i morgen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...