Gå til innhold

Kan man bli sykmeldt i permisjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal etter hvert nå opperere en fot, og lurer på om jeg kan bli sykmeldt i permisjonen? Altså da at permisonen stopper opp en mnd etter opperasjonen, når jeg da har sykemelding, og så starter igjen etterpå.. Da vil jo hele perioden borte fra jobb bli 1 mnd lengre, ikke sant? Eller er det slik at en ikke får sykemelding når en har permisjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du vil nok få sykmelding ja....og er du ikke istand til å passe barnet får far pleiepenger

Skrevet

Litt usikker, men vet iallefall at du får utvidet permisjonen hvis barnet er innlagt sykehus.. Men det blir kanskje litt annerledes.

Skrevet

Hør med NAV - men mener bestemt at sykmelding er aktuelt så lenge man er i permisjon.

Skrevet

Nå er ikke jeg sikker på dette, men må ikke enten far eller mor ha perm? Så hvis du sykemeldes, må far ta perm. For hvis du sykemeldes, så er det fordi du ikke kan ta vare på barnet, og da må jo far trå til. Men det holder ikke å tro, best å sjekke med NAV

Skrevet

Hvis du blir sm i permisjonen må far gå inni i din permisjon og at seg av barnet. Du får ikke forlenget permisjonen på den måten.

Skrevet

Snart4:-) har rett her!

hvis du blir sykemeldt så må far eller en annen omsorgsperson ta over permisjonen din i den aktuelle tiden! Du får den ikke forlenga desverre!

Skrevet

ja du kan bli sykmeldt og barnefaren kan overta din permisjon den tiden du er sykmeldt

Skrevet

Uff her får du mange motrstridende svar. Jeg har selv vært gjennom en operasjon og ble sykmeldt i 10 dager. Jeg sendte brev til NAV om at jeg ville ha forlenga permisjonen min tilsvarende. Fikk svar tilbake om at det ikke gikk uten legeerklæring. Jeg skaffet legeerklæring og nå hører jeg ingenting fra de.

De sendte papirer/regler om sykmelding i permisjonstid og der står det at du bare har rett på forlenga permisjon hvis du overhodet ikke klarer å ta deg av barnet alene. Hvis far kan bære barnet til deg for amming så regnes det for at du klarer å gi barnet mat og dermed klarer å ta deg av barnet, og da får du ikke utvidet permisjon.

Skikkelig dårlig synes nå jeg, og jeg er selv spent på hva fuckings NAV kommer frem til.

Far tok ut sykedager da jeg var sykmeldt og svigermor hjalp meg mye.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...