Gå til innhold

Min stedatter vil ikke godta at vi skal ha barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har selv tre barn på 10,13 og 15 år.Og min samboer har barn på 17,22 og 27 år! Alle nær som hans datter ¨på 17 har godtatt at vi skal ha barn. Men ikke hun,så hun vil ikke møte oss lenger. Jeg er i uke 25 nå og synes at vi har latt henne fått tid... Men hun vil bare ikke godta det. Jeg har tilbudt henne å ta med mine barn bort slik at hun får møte pappaen sin alene--men nå etter tre år "krever" hun at han skal velge..

Hva gjør jeg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro hun er litt redd, og sikkert litt "flau". At pappa og stemor så åpenlyst har et sexliv, og så er hun jo snart gammel nok til å få barn selv. Det er vel forsåvidt alle barna til samboeren din. Jeg hadde selv ei venninne som skulle få en halvsøster da hun var 19-20 år, og hun sa veldig tydelig at hun ikke syntes noe om det, hun var jo klar for å få egne barn snart. Men da jenta kom var det stor stas :-) Venninna mi måtte bare unnskylde at hun hadde vært så negativ, for hun var jo så utrlolig glad i søsteren da hun først kom til verden.

Jeg synes at stedatteren din bør få beskjed om at det ikke er snakk om å velge for samboeren din nå. Han har sine barn fra før, som han helt sikkert er veldig glad i, og så skal dere ha et barn sammen, som han også kommer til å bli glad i. At du har tidbudt deg å reise bort kan kanskje være lurt, gi henne muligheten til å være alene med pappa, og kanskje pappas lille jente for "siste" gang. Både du og samboeren din bør la henne føle at hun fortsatt er viktig, men samtidig gjøre det klart for henne at hun ikke kan endre på situasjonen. Hun er gammel nok til å forstå det, i massevis.

Skrevet

Takk for svar.. Og så får vi håpe at det går seg til.

Har prøvd å fortelle at beibisen ikke kommer til å ta hennes plass,

men.....

Men får krysse føtter og ben for at alt ordner seg til det beste for alle..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...