Gå til innhold

Søknad fødested??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mye snakk om å søke fødested, osv.. Jeg ante ikke at man måtte søke om dette jeg..Men, så ser jeg at det må vi visst. Når skal vi liksom gjøre dette? Så tidlig som nå? er ikke det litt tidlig da?

Jeg er bare 8+1, og har ikke tenkt på om jeg skal føde på sykehus eller hjemme, eller hvilket sykehus jeg skal føde på, men regner jo med at det blir stavanger universitetssykehus, i.o.m at det blir nærmeste sykehus...

Jeg blir nesten litt skremt her jeg sitter....:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det stort sett er på østlandet de søker om sykehus. Her er det i alle fall fødestedet det samme som man får UL.

Skrevet

Ja, da er vi to!! Jeg fikk jo helt noia her i helgen da jeg så at folk som var 5 uker på vei hadde søkt og fått tilslag allerede. Herlighet-jeg tror jeg satt i 2 timer og leste om forskjellige sykehus rundt om! Vet ikke helt om jeg skal søke på egenhånd eller om jeg skal vente til legetimen i slutten av mars... Har vel funnet ut at jeg vil på Ahus som er nærmest meg, og vil jo ikke risikere å ikke få plass da :S

Skrevet

Viss du bur i stavangerområdet, babygullz, får du plass der automatisk, og slepp å stressa meir med dette.

Det er me her i Oslo som er litt paniske når det gjeld fødeplass, for viss ein ikkje søker i tide til Riksen eller Ullevål her, risikerer ein å havna på Ahus eller Bærum, som ligg mykje lenger unna. Mange som bur midt i Oslo, som sambo og eg, har ikkje bil, så tanken på å reisa med kollektivtransport til fødesjukehuset med rier og full pakke er liksom ikkje så forlokkande - har høyrt mange historier om drosjar som nektar å ta med seg fødande kvinner... så då står ein jo der...(!)

Skrevet

Søk med en gang! Jeg skal føde i Oslo, og kan ikke velge fritt siden jeg ikke søkte før uke 12.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...