Gå til innhold

Sydenferie i barseltiden..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin sent i Juni og tenker på om vi skal henge oss på sydenferie i slutten av Juli..Regner med jeg ikke kan bade, men så lenge alt er greit med meg og babyen hadde det kanskje bare vært deilig å ligge under en parasoll etpar uker, fremfor å traske hjemme i ustabilt trøndervær..?

Må selvsagt ha avbestillingsforsikring i tilfelle det oppstår noe uforutsett da.

Har noen erfaringer eller synspunkter på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at jeg ikke hadde orket det i min barseltid - følte meg ikke på topp og blødde ganske mye hele tiden. Men hvis det er helt på slutten av de 6 ukene, så kanskje... Er kanskje bedre andre gangen?

Skrevet

Det blir omtrent etter fire uker. Jeg var vel ganske slapp sist og det blir man vel uansett når man blør så mye - men da er det kanskje deilig å ligge under parasollen og slippe å tenke på matlaging eller husarbeid eller noe..? ;-)

Skrevet

Jeg synes det hørtes utrolig tidlig ut,men hadde jeg vært deg,så hadde jeg snakket med legen om dette,hva de tenkte om saken.

Når babyen min er ca 6 mnd reiser vi til Grand Canaria,for meg er det tidlig nok å reise med en baby,men alle er vi forskjellige,så som sagt,snakk med legen om det.

Skrevet

Det jeg har sett på tidligere turer og etter egen erfaring også, er at så fort de begynner å krabbe og ikke minst putter ting i munnen, er ikke feriene fullt like avslappende lenger.. Ikke vil de sitte i ro på den lange flyturen, ikke sovner de overalt lenger og de får i seg alt mulig rart fordi de krabber rundt og putter alt i munnen.. Datteren min holdt på å spise bille en gang blandt annet...;-D

Skrevet

Man skal vist helst ikke dra til utlandet før den lille har fått vaksine to ganger. Vi reiste med nr da han var 5 mnd gammel, perfekt alder. Det du må gjøre er å framskynde vaksinen, men det må gå en viss tid imellom. 5 mnd var en genial alder å reise med. Vi kjente babyen bedre enn da han var nyfødt, enkelt med tanke på mat og søvn og ingen krabbing. De tåler jo litt med da enn når de er helt nyfødte. Føles tryggere å ha norske medisiner og sykehus i nærheten itilfelle det skulle være noe også, og med veldig små babyer vet man jo aldri. Men for all del. Min fetter reiste til syden med nyfødt og skal bo der i 1/2 år, ikke noe som har gått galt med de.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg har termin i juni og vi tenkte å reise i slutten av sept begynnelsen av okt.

Kjenner et par som reiste til syden når gutten var 3 mnd og de syntes det var helt supert.

Skrevet

Huff, du har et poeng med vaksinen.. får jo dårlig samvittighet bare av å tenke på at jeg må stresse på med flere vaksiner på rappen bare for å dra på ferie...

Folk får jo babyer der nede også, men.. Hvis jeg virkelig må vaksinere to ganger før vi får dra.. Må snakke litt med legen om dette ser jeg! Takk for gode råd allesammen! ;-)

Skrevet

Svarte deg jo på skravle,men kom på noe her nå.

Ei veninne av meg reiste når bebisen var 5-6 uker gammel.Skulle egentlig vært 3 uker,men hun fikk før termin. Og det var ikke noe problem.De reiste til Tyrkia.

Syntes ikke det var for tidlig og fikk jo vite at det gikk greit med jordmor og lege hun også:) Hadde bare litt problemer med pass bildet:p Da bebisen måtte ha øynene åpne:p hehe

Skrevet

Som sagt, jeg må vel ta en prat med lege og jordmor.. "planlegger" jo forresten å få LITT før termin jeg også da - første termin var to uker før - så ble det forskjøvet på UL. Sist fikk jeg ca 1,5 uke før termin så... Man kan jo alltids håpe!

;-P

Men det var de øynene ja - synes det var vanskelig nok med TREåringen sist vi skulle ordne pass jeg..;-D

Skrevet

Hehe.. Ja,må ordne pass til sønnen min også og han er jo "bare" 1 1/2år gammel om 10 dager.Han er veldig glad i å bli tatt bilde av,så får bare satse på at det går bra:p hehe

satse på du får før da;) Går nok bra skal du se:)

Venter på at jordmor skal ringe meg.Hun var opptatt,så skal høre med henne om syden med bebisen.. Med tanke på vaksiner altså.Er ei anna ei jeg har nå enn med første.

Skrevet

dytter og venter i spenning...

Skrevet

Venter også og begynner å bli uttålmodig...

Skrevet

Det spørs om du rekker å få personnummer og pass til barnet før dere reiser

Skrevet

Jeg tror jeg hadde ventet litt med å dra på ferie med babyen min. Trodde ikke så små babyer skulle utsettes for veldig varme den første tiden. Da jeg fikk datteren min sommeren for to år siden var det utrolig varmt og da sa jordmor da hun var på hjemmebesøk at jeg burde ha noen gode lange pauser inne, så jenta mi ikke skulle bli overopphetet.. og det kan jo ikke være noe gøy på sydentur hvis en må sitte inne på hotellrommet flere timer om dagen?

Jeg blødde i nesten 8 uker og koste meg ikke veldig med lite klær på en strand.. Men selvfølgelig er det jo forskjellige opplevelser av også dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...