Gå til innhold

sydenferie i barselperioden..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin sent i Juni og tenker på om vi skal henge oss på sydenferie i slutten av Juli..Regner med jeg ikke kan bade, men så lenge alt er greit med meg og babyen hadde det kanskje bare vært deilig å ligge under en parasoll etpar uker, fremfor å traske hjemme i ustabilt trøndervær..?

Må selvsagt ha avbestillingsforsikring i tilfelle det oppstår noe uforutsett da.

Har noen erfaringer eller synspunkter på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har termin 25.juni og skal til kreta 9.august.. ser ikke noe galt i det egentlig,men tenkte jeg skulle forhøre meg med jordmor om småen kanskje skal ha noen vaksiner før vi reiser.

Jeg skal bade uansett hva.hehe.. så jeg nekter å gå over terminen denne gangen også..

Mamma og pappa som spanderer på hele familien da de feirer sølvbryllup 13.august.. vi feirer -års bryllup 11.august og min søster 12.august:p Så da blir det hele familien som reiser dit:p

Jordmoren min sa til meg første gangen jeg gikk gravid at den beste tiden å ta med barn til syden var i barselperioden.Da de iallfall fikk i seg kun morsmelk:) Og da fikk ikke de i seg noe som var skadelig iallfall:)

Skrevet

Vi skal til syden med baby på 2,5 mnd.

Ville ikke dratt noe før,men er første for oss da så regner med at vi bruker den tiden på å bli kjent med det å være foreldre.

Skjønner egentlig ikke hvorfor folk drar til syden på sommeren,er jo så deilig å dra når det er guffent her hjemme:-)

Vi skal i starten av november.

Skrevet

Vaksiner var et godt tips ja. Ellers går det jo i morsmelk, så det er jo både praktisk og trygt! Koselig å reise med hele familien, da får man vel masse hjelp også ;-)

Skrevet

Ja,det er kjempe koselig:)

Pass må ordnest ganske raskt da,men får håpe det ikke blir noe problem på minsten det:p hehe..

Ja,satser på at det er mange som vil kose og dulle med minsten:p

Problemet er bare at de ikke bruker bilstoler på kreta,så må ta med det selv.lar aldri mine barn sitte uten bilstol.

Skrevet

Kjempebra, sånne ting er lett å glemme.. Leser på StarTour sine sider at enkelte annlegg har begynt med utleie av stol, reiseseng og trille - så man skal slippe å drasse med seg så mye. Man må imidlertid bestille i god tid, fordi det er begrenset antall. Genialt!

Skrevet

Ja,det skal være sikkert og visst:)

Faren min har snakka med leigebil folka der nede og de snakka om at de ikke hadde bilstol,men tenkte uansett på å ta med både bilstol og vogn:) Må ha søskenvogn,så da er det like greit å bare ta med våres:) Skal være der i 2 uker,så trengs jo uansett:p hehe

Men det er jo flott at de har begynt med sånne utleige da.Mange småbarns foreldre som blir glade for det:)

Skrevet

Er vel litt liten til å ligge i trille når babyen er en mnd :-) Tror jeg ville hatt med vogn hjemmefra, den brukes jo som seng også.

Vi var i syden med 6 mnd gammel baby en gang, g vi hadde med oss ALT, blir nesten litt flau over alt vi drasset med oss.. :-)

Det blir sikkert deilig med ferie, kos dere!

Skrevet

Hehe, joda - tenkte mer på førstemann jeg da med hensyn til trilla;-)

Men det er jo nok et godt argument - jo mindre barn jo mindre utstyr trenger de jo, vogna er jo seng også og har man med nett trenger man ikke stol heller... Men la ut spørsmålet på 2.trimester og det kommer inn endel argumenter ang vaksiner. Babyen må vist ha to vaksiner før man kan ta den med utenlands... Det virker litt tøft å skulle stresse med det før hun er 4 uker gammel...

Skrevet

Venter på svar fra jordmor jeg.Hun skulle ringe meg opp igjen,så skal spørre henne om dette med vaksiner.hehe

Skrevet

Jeg ville ringt å snakka med helsesøster jeg, det blir jo født barn der nede også.. :-) Hvis du ammer er jo barnet godt beskyttet uansett.

Du er jo 2 gangs og vet hvordan det er å ha født. At man er litt sliten osv, men har du en mann som stiller opp er jo ikke det noe problem. Eneste jeg tenker på er at det kan bli veldig varmt på den tiden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...