saratussen Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Eller det kun fam som kal bruke den????
Jippi! Maibaby! Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Jeg tror ikke jeg ville lånt bort en dåpskjole, nei... (Til venner mener jeg...) Vet ikke helt hvorfor, men føler at de "hører til i familien"...
Pusur_mor Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 jeg hadde ikke lånt den bort utenfor fam. Uansett hvor nære venner
smuppemor Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Hadde nok aldri kunna tenkt meg å låne den bort! Mamma sydde en ny når jeg fikk første barnebarnet, og vi broderer på navn og dato på alle som bruker den, og da sier d seg selv at vi vil bruke den til familien only...
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Jeg hadde nok lånt de bort om det var nære venner iallefall.. Kan ikke helt se hvorfor ikke?
Jannamor Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Jeg ville lånt bort selvfølgelig.. Det er jo koselig det, og venner er den familien man velger selv, så det skaper felles tradisjoner
mie76 Skrevet 27. februar 2008 #8 Skrevet 27. februar 2008 Selvfølgelig låner vi den bort til nære venner. Mamma sydde dåpskjole av brudekjolen sin da jeg fikk eldste mann. Den tilhører familien, og både jeg og den ene søstra mi har brukt den til våre barn. Den ble også lånt av min søsters nærmeste venninne, da hun skulle døpe sitt barn. Vi broderer også navn, men ikke de som er utenom familien... Men kan ikke se at det ikke går an å låne den bort allikevel. Er det krenkende mot noen, liksom, eller hva handler det om?
Supermamma;-) Skrevet 27. februar 2008 #9 Skrevet 27. februar 2008 Jeg hadde til nød lånt den bort til nærmeste familie og nærmeste venninner...
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #10 Skrevet 27. februar 2008 Nei, den hører til familien. Alle mormors barne- og oldebarn (hun ble oldemor for 2 år siden) er døpt i den, og fått brodert inn navnene på kjolen. Så den er nok "forbeholdt" familien, om man kan si det sånn ;o)
MiniBassen Skrevet 27. februar 2008 #11 Skrevet 27. februar 2008 Jeg hadde lånt den bort. Er jo bare stas det! : )
To trollunger + en spire Skrevet 27. februar 2008 #13 Skrevet 27. februar 2008 Vi bruker en dåpskjole som er brukt i generasjoner langt tilbake og dermed er det ikke aktuelt at andre enn familien bruker den. Nei, uansett synes hver og en familie skal skape sine egne tradisjoner på dåpskjoler jeg da.
It's all about me Skrevet 27. februar 2008 #14 Skrevet 27. februar 2008 Nei det hadde jeg ikke gjort. Det er mamma som døde for noen år siden som har heklet den, så den er uerstattelig. Håper at den skal gå i arv i mange generasjoner, så risikerer den ikke for alt i verden.
bullebull&gullegull Skrevet 27. februar 2008 #15 Skrevet 27. februar 2008 Nei det hadde jeg ikke. Men dåpskjolen i min familie var brudekjolen til mamman min og tanta mi. Alle barna er blitt døpt i den og alle navn er brodert inn i kjolen. Hadde følt at det hadde blitt galt om ei venninne skulle lånt den da.
Mayla;) Skrevet 27. februar 2008 #16 Skrevet 27. februar 2008 Vi lånte kjole av mannens fetter til vår sønns dåp. Barna blir tremenninger da, er jo familie dèt, men ser mest på de som venner. De har brukt kjolen til sine to barn, men har også lånt den bort til venner.
simba>>>3gutter Skrevet 27. februar 2008 #17 Skrevet 27. februar 2008 Vi lånte en dåpskjole av svigersmor beste venninne, den ble også gubben og hans søster gift med. Den dåpskjolen jeg er dåpt i har min tanta laget og den er det både nære venner og mange i slekta bruk. ( vi fikk ikke bruke den pga uvennskao i forbindelse med arvog salg av hus)
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #18 Skrevet 27. februar 2008 Vår familiekjole er eldgammel (ca 1925), og min mor har fortalt at den i starten ble brukt av hele bygda fordi det var mange fattige som hadde fått låne den. Det synes jeg er fint å tenke på, at mine "forfedre" var generøse menneker. Jeg ville derfor ha lånt den ut nå også hvis noen hadde spurt.
Mamma05&08 Skrevet 27. februar 2008 #19 Skrevet 27. februar 2008 Har så klart lånt den bort, og kommer til å gjøre det igjen. Vi broderer alle navnene inn underkjolen uansett om det er familie eller ikke. Det er en nydelig kjole som bør bli brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå