lille oscar + bebis Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Kan vel bruke dette til babyen?? Kjøpte det til baby, det er jo såå myykt og deilig...
2hærligegutter Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 det har jeg kjøpt og, men jeg vasket det. Det har jo ligget åpent, tenkte det var sikkert fullt av støv og skit
lille oscar + bebis Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2008 hvordan vasket du det da? ble det like mykt og deilig etterpå?
-dållmax- Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 du bør ikke bruke det fra ikea.for det er langhåret?jeg kjøpte d jeg også,men må bare bruke det til pynt i stua istedet..å kjøpt et korthåret et på barnas beste...leste på landsforeningen for krybbedød, at saueskinn var en medvirkende faktor til krybbedød, for barnet kan snu seg eller lignende utn at vi er klar over det å da får han/hun fjeset ned i ulla å kanksje ikke får til/eller er sterk nok til å trekke pusten. eller at de puster bare "brukt"luft... sjekk dette på www.lub.no så ser du..mener ikke å skremme deg, men jeg var heller ikke klar over dette...
2hærligegutter Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 puttet det i vaskemaskinen på ullprogram og neutralullvask, du kan og kjøpe lanolin ullvask på apoteket. Tørket det flatt, og brukte handkle og rufset det til. Det ble ikke like mykt som før, men fortsatt mykt, skinnet på undersiden ble endel stivere, men det er jo ikke der babyen skal ligge. Har hørt om de so har puttet det i tøketrommelen litt, men dette har jeg ikke prøvd selv, så vil ikke annbefale det. det er mulig jeg prøver for å myke opp skinnet på undersiden.
2hærligegutter Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 dette har jeg lest og, men jeg har tenkt til å bruke dette i vogna med pute, og da er ikke dette noe problem
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 De er jo ikke så langhårete at det skal være noen fare for kveling vel? Babyen drukner jo ikke i ned pelsen? Så lenge man følger med så kan jeg ikke se noe problem i dette..Må evt legge noe mellom da, mens de ennå er veldig små, som en pute eller noe. Jeg har kjøpt et langhårete på Barnas Hus, men tenkte også å bruke det litt på gulvet og evt. i vognen. Her er en artikkel om lammeskinn! http://www.babyverden.no/templates/Article____4169.aspx
trøtt-ja Skrevet 27. februar 2008 #8 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har hatt flere forskjellige lammeskinn og kan skrive under på at det dyre skinnet er verdt hver krone. Når det kommer til soveskinn så er det ingen som kan sammelignes med Nøstebarnet sitt. Kvaliteten er helt unik og det er stort og fint. Det er bra det er mange som er fornøyde med billige skinn - men hvis dere får kjent på et fra Nøstebarnet så skjønner dere hva jeg mener. Skinnet fra IKEA bør ikke brukes i sengen. Det er for det første kjemisk behandlet for å få så hvitt og for det andre langhåret. Grunnen til at man skal ha korthårete skinn i sengen er at de er både varme og kulderegulerende. Om vinteren er funksjonen å varme barnet (luften mellom barn og skinn holder barnet varmt) mens om sommeren fungerer denne funksjonen avkjølende. De langhårete har kun varmefunksjonen og vil dermed kunne overopphete barnet når det er for varmt. Jeg mener at den største forskjellen på skinnene kommer frem etter vask. Nøstebarnet sitt har for meg beholdt mykheten og er like nydelig nå som for 3 år siden - mens andre skinn blir mye stivere etter første vask i selve skinnet. Det viktigste man iallefall skal tenke på uansett hvilket skinn man kjøper er at det ikke er behandlet på noen måte slik at lanolinen er beholdt i det og at det er riktig kuttet i ullen. Et godt tips er også å kjøpe flytende lanolin såpe til vasking av skinnet. Jeg har lenge vært på utkikk etter et ekstra skinn til å ha i vognen. Men de er jo så utrolig små de som er på tilbud i baby-utstyrs butikkene. Håper ingen tar seg nær av at jeg ikke anbefaler disse billige skinnene.Jeg har valgt å kjøpe det samme igjen til bebi nr 2. Kan ikke få fullrost det nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå