Ønskebaby08*12 Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Jeg er i uke 11 nå, (10+6), og er vel kommet så langt at jeg snart kan kjenne toppen av livmoren utenpå magen..? Jeg er førstegangsfødende så har ikke noe erfaring med hvor og når man kan kjenne denne. Det jeg lurer på er hvor langt opp eller ned skal jeg kjenne etter livmoren, og hvordan kjennes det ut? (det sies vel rett over skambenet i uke 12...kanskje) Takknemelig for alle svar :-)
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 I uke 10-11 kjente jeg liksom en grillpølse som låg på tvers helt nederst i magen, så langt nede at den nesten ikke kan kalles magen
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Prøver du denne får du kanskje en pekepinn http://www.babyverden.no/templates/Article____380.aspx
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har aldri greid å kjenne det på meg selv, tror ikke jeg tør å trykke hardt nok Jeg er 10+4 etter siste mens, men bare 9+2 etter ul i går, og min livmor rekker nå halveis opp til navelen! Og jeg har bakovervendt livmor, vet ikke om det har noe å si. Men nå er det også ikke 2år siden jeg fødte engang. Legen sa forøvrig ikke noe om at jeg var stor for tida, han sa det var normalt.Det er kanskje 5-10cm fra skambeinet og dit han sa den er nå. Kanksje han målte feil hehe
<3 + <3 + ? Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Er ikke alle det er like lett å kjenne dette på. Klarte det aldri i mitt første sv.skap. Jordmora sleit også. Har noe med magemusklene å gjøre (er ikke veltrent eller noe, men noe med hvor de er plassert). Så ikke bli skuffa om du ikke finner den.
*ramona Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 Ble nesten litt lettet når jeg leste innlegget ditt Happiness. Jeg er 10+0 nå, og mener jeg plutselig fant den kanten på livmoren i gårkveld, og den er like langt opp som du sier.. Ble kjempenervøs og tenker på tvillinger (noe som IKKE passer meg nå). Men har også bakoverliggende livmor, og har født en gang før, riktignok over 5 år siden men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå