09.02.06:-) Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Noen som kjenner noen eller selv har blitt gravide med kobberspiral?? Hvor stor er sjansen for dette??
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Ifølge legen min er det større risiko får å bli gravid med prevensjon uansett hvilken enn å vinne i lotto var svaret jeg fikk da jeg spurte han om akuratt dette... Har nemlig ei venninne som ble gravid med kobberspiral og legen min syns jeg burde bruke det... Kan nemlig ikke ha noe med hormoner...
mammut Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Hvis 100 kvinner bruker kobberspiral i ett år blir (statistisk sett) 1-2 av dem gravide.
alvefrøken Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 min tante ble gravid med kopperspiral
mamsen&lillegutt Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 -Men viktig å få sjekket med ultralyd at spiralen sitter der den skal! Gynekologen jeg var hos trodde at alt var i orden etter innsetting, men da han sjekket med UL etterpå satt spiralen i livmorhalsen. Kunne fort ha blitt en liten en til der, ja...
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Jeg hadde ikke kobber spiral, men hormon spiral. jeg brukte spiral og min mann brukte kondom siden jeg var plaget med tørr skjede og irritert slimhinner etter innsettelsen. jeg tror jeg hadde hatt den inne i nesten 4 mnd da jeg plutselig fikk så utrolig med hetetokter. jeg og noen veninner satt å tullet og jeg fikk høre at jeg nok var kommet i tidlig overgangs alder. så sa ene veninna mi at jeg hadde jo hatt det slik når jeg var gravid begge gangene. Jeg løp nesten på apoteket og kjøpte clearblue, og den var pluss. måtte pent til gynokolog for å få fjernet spiralen, og da satt den utti halsen. så trådene hadde nok stikki hull i kondomen og vips så blir jeg mor igjen. var helt i sjokk, siden de to andre også er født med prevansjon. men gleder meg nå, og nå er det snitt, snitt og ingen flere barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå