Sjokoladekaka Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 ...når han no er 6 mnd og 5 kg? Kortid er dei utvokst? Hehe.. har vore til dyrlegen og kastrert katten. Dei vog han pga narkosen og sa at katten er 4,9 kg. Huskar ikkje frå tidligare kattar, men syns dette er vel mykje ved 6 mnd. Er det kanskje ei gaupe eg har fått?
Sivalur Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Oisann, høres ut som han blir stor da! Jeg har en som er 10 år nå, han ble kastrert når han var 1 år gammel. Har alltid vært stor, men ikke feit akkurat, han har en stor og lang kropp. For et par år siden veide han 7 kilo, da hadde han litt mage. Etter en slankekur er vi nå nede på ca 6 kilo, og nå er han helt perfekt! Tror de er utvokst når de er ca 1 år gamle, og de som kastreres før den tid blir gjerne enda større. Så det blir nok en rugg du får i huset.
Sjokoladekaka Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2008 okay.... hehe... kan risikere at vi får ny sjef med klør i huset, altså...(?) Han er jo ikkje feit eller tjukk på noken måte, syns faktisk han ser slank ut.... Dyrlegen meinte det måtte vere noke asiatisk rase iblanda, pga form og str. Eg veit ikkje. Vi fekk han frå dyrebeskyttelsen:)
grå :) Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 er det riktige 'blandinga' så kan han nok bli ganske stor. har hatt katter både og ene og andre miksen og har sett at det kan være stor variasjon selv på normalvektige katter. husker ikke hvor stor den ene var , men han var stooooor. ei annen vi hadde var knøttelita i forhold:)
Gjest Mylian er svimmel Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Min katt er en Maine coon. Han kan bli 20kg på det meste. ER 11 nå.
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 Vår katt veide det samme da han var 6 mnd, nå er han 10 mnd og veier 7 kg. Han er stooor og feit, men han får bare tørrfor her, så har en mistanke om at han er og forsyner seg hos andre..
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Ene katten til mamma er 10-12 kg...Han er 7 år tror jeg.
OsloMor Skrevet 27. februar 2008 #8 Skrevet 27. februar 2008 Vi har noe som minner om gaupe så her går det kun i slanke-tørrfor fra dyrebutikk og den måler jeg opp slik at han ikke ska få for mye.. Stakkars broren hans er en slank type med høy forbrenning, kanskje han synes det er litt urettferdig, he-he:-0
Sjokoladekaka Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. februar 2008 Dokke skremme meg her:) Hehe... jaja, han blir stor då, forstår eg:) Eg prøvde å leite litt på nett etter asiatiske rasar, og fant noke som heiter Bengal (?). Mønsteret ligna litt på dei som er stormønstra (ikkje prikkete over det heile). Og der sto det at dei kunne bli opp til 9 kg..... Men det er jo stort det også då Herregud, 15-20 kg, det er nesten ikkje huskatt lenger, men vill katterase:) Dyrebeskyttelsen meinte jo han var 2 mnd eldre då dei kom med han, men i flg hjørnetennene så er han berre 6 mnd.... Dei mistar visst "melkehjørnetennene" innan dei er 5 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå